Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 876 ggr
Ludde072
1

Behöver yngel mat?

Hej, Jag har fått två tuppkamciklider en hona och en hane,när jag fick dem så hadde honan massor av yngel i munnen och jag vet inte hur de ska få mat.

Hageraset
0

Skulle tro att ynglena äter den mat som blir över från andra fiskar eller att mamman elr pappan förser med mat Men om du vill så kan du ju ge ynglen mat, du kan t.ex ge en bit gurka, kokta skalade ärtor, kokt morot eller krossade fisk flingor elr pellets.

Lillyrod
0

Så länge ynglen är kvar i munnen på mamma så behöver de ingen mat. När de väl släpper ut dem så visar föräldrarna hur man hittar mat. Mata som vanligt men finfördela maten lite mer så blir det inga problem för dem att äta : )

Ariela
0

Hej. Ja har en fråga till er som ja hoppas kunna få hjälp med. Va äter Guppy yngel för något. Har hittat en liten liten bebis som ja har lagt nu i ett yngelkar, men den behöver ju få mat. Någon som vet vad de äter?

Lillyrod
0

#3 Gör en egen tråd för din fråga.

Ariela
0

Förlpt att jag ställde frågan här. Är ny så vet inte hur det riktigt går till!

Draken
1

Ynglen lever på gulesäcken så länge de är i mammans mun och när de spottas ut hjälper föräldrarna dem till rätta med maten :) Sen kan mamman plocka in dem i munnen igen vid fara, efter att hon har spottat. Tänkte bara så du inte blir orolig, hon äter inte upp dem :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis