Rådasand Isgrus?
Är det någon här som vet om den här sanden kan vara ok i ett akvarium? Den har precis den storlek jag är ute efter, men jag är rädd att den är krossad och det vill jag inte ha… Rådasand Isgrus
Rådasand finns ju till akvarium också men då heter den inte isgrus. Risken är ju att den är krossad och därmed vass men det borde stå på förpackningen om de inte vet på Granngården.
Ta kontakt med leverantör och/eller läs databladet på deras hemsida.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Det är väl stor sannolikhert att den är krossad, eftersom den används till sandning. Tror de bara använder krossat sten till det. Jag skulle inte våga chansa.
Så, nu har jag pratat med Rådasand. Deras "isgrus" är exakt samma grus som deras grus för zoologiska miljöer. Alltså kan man lugnt köpa denna sand på Granngården till ett avsevärt lägre pris än hos de zoologiska butikerna.
Nu blev det jobbigt igen… Grus 1-3 mm från Rådasand eller fogsand 0,2-0,8 mm från Biltema… Hmm… Vad föredrar räkor av dessa två? Har jag rätt om jag tror Rådasanden för att räkor föredrar mörkare sand?
Kan inte hjälpa dig med råd men vill bara tacka för tipset på fogsand på Biltema även om jag inte behöver denna stora kvantitet. 😕
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.