Long time no see
Hej på er! Jag försvann lite härifrån inser jag sådär fem månader senare. Vi köpte ett hus, livet var rörigt och akvariumen blev lite lätt nedgångna i allt flyttande. Nu har vi dock börjat komma i ordning, så jag tänkte att en liten uppdatering kunde vara på sin plats? Aquascape projektet blev överflyttat till det större akvariet på 126 liter. Det har nästan blivit lika fint som innan nu. Körsbärsräkorna förökar sig som sjutton och nästa vecka kommer fler mosquito rasboror. Idag flyttade tre dvärgguramis in. 2. Jag köpte ett nytt större kar på 240 liter - that's what houses are for! Tetrorna blev glada och jag köpte några till. Ancistrusarna Bowie och Sammy har blivit föräldrar fär tredje gången med ca 30 avkommor än så länge. Corrysarna tappade lite i antal och är bara fem stycken men 10 nya vänner kommer nästa vecka. Amanoräkorna frodas tillsammans med de Körsbärsräkor som inte håller färgmåttet för att få bo i 126 liters karet. Olyckligtvis klarade kakaduacikliderna inte allt flyttandet. Det var väldigt trist men ibland lyckas man inte så bra som man vill. Jag håller dock på att förbereder för ett försök på Fjärilsciklid istället. Eftersom de är lite känsliga så vill jag vänta med dem lite till eftersom akvariet bara varit igång 1,5 månader. Så, spännande tider och jag tänkte försöka börja uppdatera lite vad som händer igen :)
"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein
Kika gärna in på min blogg: https://bettyvilleblog.wordpress.com/
Roligt att du hittade hit igen. Att flytta är jobbigt även om det är kul samtidigt och det tar sin lilla tid.
Väldigt snygga kar!
Välkommen tillbaka :D
Jättesnygga kar. Gillar verkligen scapen i 240 litern 😍
Tack hörrni! :) det är trevligt att vara tillbaka!
"Om du bedömer en fisk utifrån förmågan att klättra i träd, så kommer den att leva hela sitt liv i tron om att den är dum". - Albert Einstein
Kika gärna in på min blogg: https://bettyvilleblog.wordpress.com/
Jättefin var han :D
Wooow vad fina akvarium och fiskar