Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 493 ggr
Vicky90
0

Kampfisk

Hej. Jag har en kampfiskhane och köpte idag en hona. Nu var det så att han började jaga henne så enormt mycket så hon började tappa färgen. Jag flyttade henne till ett annat kar. Vad gör jag? Vet att någon sagt att man ska ha 2 honor på 1 hane, är det en lögn?

Lillyrod
0

När det gäller Kampfisk får du INTE absolut INTE ha honor och hanar i samma kar. De tar ihjäl varandra. Hanen går med fördel själv i sitt kar och kamphonor kan gå med andra honor om karet är tillräckligt stort och rätt inrett. 

Har du inte plats för honan så lämna tillbaka henne annars låt henne stanna i det karet hon är nu. 

Var inte ledsen att det blev fel. Massor av andra har gjort samma sak tro mej 🙂

Vicky90
0

Ne hon kan gå i det karet hon är i nu :) Hon verkar trivas där. Ne man blir lätt lurad av vad alla säger. Hanen är själv nu igen och så får det bli :) Tack för snabbt svar.

Lillyrod
0

Ja det är väldigt lätt att få fel information. Bäst är att fråga och läsa på många ställen : )

Draken
0

Kamphanarna skall absolut inte gå med någon annan fisk, inte ens honorna ;) Men om du har tillräckligt stort kar, så kan det fungera med fler honor tillsammans :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis