Vilken corydoras. Förslag
Jag har just nu 2 stim med Corydoras. Men skall utöka med 2 stim till. De jag har just nu är:
*Corydoras aeneus ( Metallpansarmal long fin) 11 st.
*Corydoras panda . Bara 4 kvar så det stimmet skall utökas till åtminstone 10.
De två sorter jag har räknat upp här ovan, är alltså de jag har hemma, jag vill ha förslag (och gärna bild) på vilka andra , snygga Corydoras det finns. Har kollat runt på google, och kollat i våran Corydoras, bildtråd, men inte hittat nån jag har fastnat riktigt för

Alltså, jag är jättedålig på att föreslå, mina favoriter är och har alltid varit fläckisarna (paleatus), men de verkar jag vara typ ensam om att gilla. ;)
Även pygméerna är ju underbart söta, de har rykte om sig att vara känsliga, men vad jag lyckats läsa mig till är det ryktet lite oförtjänt, det handlar mer om att de behöver ett ordentligt ingånget akvarium för att funka riktigt bra, troligtvis äter de mycket biofilm och bara akvariet varit igång i ca ett år innan de flyttar in så är det inte alls särskilt känsliga.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Biofilm???
Djurälskare
Vilka grossister har du tillgång till? Imazo har ju ett ganska begränsat utbud, oftast samma arter hemma hela tiden.
Corydoras atropersonatus är en art jag själv gärna vill ha, och Imazo har dem hemma ibland.

#2 Googla på det. Efter hand som akvariet varit igång ett tag så bildas ett tunt lager med proteiner på all inredning, växter mm, det tar tid att bygga upp och ingår i kosten hos många akvariedjur, till exempel då pygmépansarmalar och även många akvarieräkor och snäckor mm.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag tycker att dessa Corydoras arter är läskigt läckra:
- Corydoras adolfoi
- Corydoras aeneus "black"
- Corydoras arcuatus
- Corydoras atropersonatus
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
#1 Jag har faktiskt sneglat på de fläckiga. Tycker de är ganska fina, och de blir lite större (har jag för mig) så de skulle jag kunna ha i 520 litern med cikliderna :)
#3 Den var jättefin, lite speciell kan jag tycka :) Jag har möjlighet att kunna beställa från fler grossister. Har kompisar som åker land och rike runt, åker ganska mycket runt själv också, särskllt på sommrarna ;) och ungefär varannan månad, hela året , har jag möjlighet att få leverans från Trollhättan, och hon har flera olika grossister :)
#5 Adolfoi har jag tittat på, finns ibland hemma i butikerna här. Men en som jag verkligen föll helt för var C. arcuatus 😍 Skall kolla upp den lite mer =)
Hoppas att du hittar några du tycker om :-) Jag tycker också att C. arcuatus är riktigt häftig. Jag kan tänka mig att den i ett större stim kan se ganska mäktig ut, speciellt i en ljusare sand.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Har ju sterbai här hemma och jag gillar dem :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Corydoras concolor, är en favorit här. Ser kanske inte så märkvärdiga ut som små men när de växer till sig blir de riktigt fina 🙂
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
#10 Den var riktigt fin :D Den skall jag kolla mer på :)
Alla corysar är fina. De blinkar åt en och sen är man fast 😍
#13 Jo, så är det ju 🙂 Tyvärr kan man ju inte ha alla, så då får man välja 😭
#14 Finns bara ett sätt att lösa det på… Skaffa fler akvarium! 😃
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Är du ägare till den bilden Jeliten? Den finns på andra ställen och det är olagligt att publicera andras bilder utan tillåtelse det är därför jag undrar. 🤔
Den är inte min, sökte på Google. Du har helt rätt, tänkte inte 😛 Bilden borta, här är länken. (www.akvarijumart.com/proizvodi/akvarijumske-ribe/corydoras-habrosus-habrozus/)
Nu har jag fått massa trevliga förslag, ska se vad det blir för några :)
Tack så mycket allihopa :)