Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettinredning-stenar-rötter-mm
Läst 791 ggr
fiskälskarn00
0

Akvariesubstrat

Tog detta på inredning då jag inte riktigt visste vilken haha.

Jag har bestämt för att köpa sand till akvariet då jag just nu har stenar som jag tycker ser riktigt fult ut. Dessutom har jag fiskar som skulle trivas bättre i sand och inte bara på den lilla sandhörnan i akvariet.

Kommer köpa julas eller biltemas och vill då ha hjälp. Vilken är bäst?🙂

Gal1

Draken
0

Båda märkena är bra :)

Julas har bara en sort, medans Biltema har 2 olika sorter, skall du köpa biltemas så kolla säcken så du är säker på att få den som passar för akvarium. Biltemas är också lite ljusare än julas

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lillyrod
0

Biltema lovar att deras sand är lämplig för akvarium. Julas sand är blästersand. Jag har bytt ut Julas sand i två kar för jag är osäker på vad den egentligen innehåller. Ett kar har fortfarande Julas och fungerar perfekt så tja jag vet inte. 

Det kar jag bytte i har gått från klart olämpligt för snäckor och corydoras till inga problem alls. Jag skyller det på julas sand men vet inte med säkerhet : )

Torreador
0

Jag har haft båda och för mig har biltemas funkat bäst. Några julasandpåsar har varit och andra inte, vet inte varför dock. Biltemas är jag helnöjd med.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

fiskälskarn00
0

Tack ALLA för svar!

Förstår om ni inte vet detta men kommer ni ihåg vilken som är dyrast eller hu mycket det kostar😊

Gal1

fiskälskarn00
0

ja tack så mycket lillyrod! var dum nog och inte tänkte på att det fanns på nätet😟🤪

Gal1

Lillyrod
1

😃

Draken
1

Jag har själv bara använt Biltemas en gång, och det gick åt skogen alla dog för mig, men det var mitt eget fel, jag visste inte då att man måste kolla vilken som är lämplig för akvarium, jag hade fått tag på fel sort.

Nu har jag Julas i alla akvarium, och jag har inga problem alls. Så jag är helnöjd med den.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

fiskälskarn00
0

hmm får tänka på vilken jag ska välja 😃

Gal1