Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 673 ggr
Lena003
0

Guppy gravid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Någon som tror sig veta om vår Guppy hona är gravid? bifogar bild ;)

Lojs
0

Eftersom hon går med hane så är hon antagligen det om hon är fertil, men det lär dröja innan det kommer yngel, de brukar se nästan fyrkantiga ut när det börjar bli dags.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
0

Här är en av mina som är lite tjockare än din, men jag räknar med att hon har ett bra tag kvar, typ 1-2 veckor kanske.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lena003
0

Lojs, ja din såg lite rundare ut ;)

Lena003
0

Här är en annan Guppy hona. Tror ni hon är gravid?

Lojs
0

#4 Hon ser ju ut att vara ungefär som min dam, så typ 1-2 veckor minst, om hon är fertil. När de är såpass "smala" (lite runda är de ju typ jämt) så är det svårt att veta, särskilt när de precis ätit kan de vara typ hur feta som helst. =)

Medis på akvariefisk.

Lena003
0

Hmm jag får väl vänta o se då helt enkelt =) Har dina fått yngel innan? Använder du ett separat akvarium?

Lojs
0

#7 För det mesta brukar ynglen få gå kvar i samma kar, har man mycket växter på rätt ställe för ynglen så brukar de klara sig. Guppy-yngel brukar ofta hålla sig vid ytan, så flytväxter samt höga växter som går upp till ytan är bra för dem att gömma sig i.

Medis på akvariefisk.