En fråga :)
Nu är det många veckor kvar men jag undrar sen när det är dags att flytta över fiskarna till det större akvariumet vad är bästa sättet att flytta över dom på eller är det bara att byta akvarium för dom? Jag är medveten om att jag flyttar över några fiskar i taget kanske vecka för vecka :)
Vilka fiskar ska du ha där i? :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
i stora akvariumet till en början kommer det bli kardinaltetror,guppys,platys, Ancistrus och peckoltia vitatta :) sen får jag se senare. Jag gillar fiskar som är uppe på natten (malar) sen är jag väldigt sugen på en mal som jag inte vet vad den heter men den är helsvart med vita prickar och tror att den är släkt med peckoltia vitatta? :) kommer satsa mycket på fiskar som gillar att yngla av sig då ynglena kommer hamna i 105 liters karet från 240 liters :)
Om det hade varit mitt kar, skulle jag börjat med att flytta över några Guppys. Dom är små och skitar inte ned så mycket. Jag hade kört på med endast hanar/honor till en början, så att kontrollen över hur många invånare som finns i karet hålls i schack. Därefter malarna och sist Platy (stora och skitar ned en hel del), blandade kön av Guppy samt tetrorna (större stim). Jag är dock rädd för att det kan bli lite fullt med två olika levandefödare i samma akvarium? Platy blir ändå ganska stora.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk