Mat till corydoras?
Hej, idag inhandlade jag mig mina första corydoras, Corydoras panda blev det dem är väldigt små ca 2-3 cm men växer väll till sig snart. Vad kan man mata dem med förutom det vanliga som tablett, fling foder och fryst foder? Något som dem tycker är lyxigt kanske?
De äter samma mat som de andra fiskarna : )
Mina får hemmagjord räkmix, granulat och sjunkande tabletter. I det karet där det finns räkor så hugger de in på räkmaten också : )
Tablettfoder med köttinnehåll och fryst foder är vad jag har gett till mina corydoras. Artemia var populärast.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Frystfoder, algtabletter och algaeMix. Sen mumsar de gärna i sig Zuccini, gurka eller andra grönsaker jag får för mig att mata med. De hugger gärna in på den sjunkande fiskmaten också ;)
Jag ger mina Hikari sinking wafers(den orangea) och frysfoder, gärna artemia. Har också matat med levande vita mygglarver som det åt med god aptit 🙂
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Okej tack gör tipsen :)
Jag håller med alla tidigare talare, corydoras äter det mesta som övriga invånare i karet äter. Algtabletter och frysmat brukar dock vara mest poppis :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag vill gärna säga också att du inte behöver snåla med maten, speciellt inte den första tiden. Panda pansarmalar som man köper i butik är ofta mycket små och de behöver mat åtminstone två gånger dagligen för att växa på sig.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Okej det ska absolut göra, jag lade i en tablett på kvällen men den vaktade fjärilscikliderna väldigt duktigt men det släcktes rätt på snabbt efter jag la i den och nu på morgonen är den helt borta. hur många tabletter ska jag lägga i per mat tillfälle