Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1957 ggr
Hallonet99swe
0

Mat till corydoras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, idag inhandlade jag mig mina första corydoras, Corydoras panda blev det dem är väldigt små ca 2-3 cm men växer väll till sig snart. Vad kan man mata dem med förutom det vanliga som tablett, fling foder och fryst foder? Något som dem tycker är lyxigt kanske?

Lillyrod
0

De äter samma mat som de andra fiskarna : ) 

Mina får hemmagjord räkmix, granulat och sjunkande tabletter. I det karet där det finns räkor så hugger de in på räkmaten också : )

mimåne
0

Tablettfoder med köttinnehåll och fryst foder är vad jag har gett till mina corydoras. Artemia var populärast.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
0

Frystfoder, algtabletter och algaeMix. Sen mumsar de gärna i sig Zuccini, gurka eller andra grönsaker jag får för mig att mata med. De hugger gärna in på den sjunkande fiskmaten också ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

ElinvBorg
0

Jag ger mina Hikari sinking wafers(den orangea) och frysfoder, gärna artemia. Har också matat med levande vita mygglarver som det åt med god aptit 🙂

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Hallonet99swe
0

Okej tack gör tipsen :)

Cecilia.S
0

Jag håller med alla tidigare talare, corydoras äter det mesta som övriga invånare i karet äter. Algtabletter och frysmat brukar dock vara mest poppis :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

mimåne
0

Jag vill gärna säga också att du inte behöver snåla med maten, speciellt inte den första tiden. Panda pansarmalar som man köper i butik är ofta mycket små och de behöver mat åtminstone två gånger dagligen för att växa på sig.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Hallonet99swe
0

Okej det ska absolut göra, jag lade i en tablett på kvällen men den vaktade fjärilscikliderna väldigt duktigt men det släcktes rätt på snabbt efter jag la i den och nu på morgonen är den helt borta. hur många tabletter ska jag lägga i per mat tillfälle