Sötaste Otto ❤
En del kanske bara ser Otocinclus som en städare och tråkig eftersom den inte är så färgglad. Men jag tycker att de är hur roliga som helst och helt underbart söta! Jag har 7st och är helkär. Någon mer än jag?
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
En bild till. Gurka är gott ;)
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu
Jag älskar också dessa underbara ottisar, men har inga för tillfället, vilket är riktigt trist. I framtiden planerar jag att ha ett större akvarium med ett riktigt stort stim av någon Otocinclus-art, tillsammans med några mindre tetror eller liknande som inte är yngeljägare. Bilbukar, kanske? 🤔
Det är synd att de stimmar så sällan. De kan få för sig att stimma med mina corys ibland om jag har varit och härjat i karet men annars stimmar de inte. Jag har 7 st nu men funderar på att ha ett större stim.
Hahaha, Minimåne!!! Jag undrar varför liksom…. 😂😂😂
Suck Mimåne menar jag såklart
Dem är verkligen söta allihop ♡
Jag har sett en video på ca 1500 ottosar som stimmar tillsammans i ett enormt stort kar. Där ser man verkligen att det är stimfiskar. Helt underbart. Nu hittar jag den inte givetvis men tror den finns på youtube 🙂
Jag har dessa ottosar och är förälskad i dessa fiskar. Så himla söta. Och jag är extra förtjust i deras små magar som dom emellanåt visar upp mot glasväggen, haha. Hade man kunnat hade jag pussat på deras söta magar. 😂
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
#8 åh det hade jag velat se 😀 #9 men ellr hur!! Hör kommer en bild bara till dig
En av favoritfiskarna 🙂 Några av medlemmarna i familjen otocinclus niger.