Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1006 ggr
Ixtris
1

Corydoras aeneus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sonen ville ha en sån i sitt akvarium. När vi köpte den så sa dom inget om att man skulle ha flera st. Nu när jag läst att dom är stimfiskar ska vi såklart köpa fler. Det jag undrar är om den vi har nu är hona och det är rom i magen man ser ?

Lillyrod
0

Även om det är en hona så har hon förmodligen inte rom där hon är helt ensam. Honorna är större och tjockare än hanarna rent generellt och det är ganska lätt att se skillnaden när de är flera : )

Minst 6 stycken vill de vara : )

Erik97an
0

Pansarmalar är ganska svåra att se om det är hona eller hane men oftast går det att se på om du ställer 2styckna brevid varandra och ena är betydligt större än den andra så är honan den stora 😛

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Erik97an
0

#1 Äsch! du var snabbare haha! 😉

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

[dynamitella]
3

Hög tid att sluta lyssna på djuraffärer. Det borde stå högst upp på sidan här så folk slutar bli grundlurade.
Det ser för övrigt ut som en hona. Välj flera riktigt tjocka i butiken och endast några enstaka smala, så får du en bra blandning.

Ixtris
0

Tack för hjälpen :) Blir att köpa några i veckan. Hoppas dom några fina i våran lilla butik. Jag har akdrug tänkt på att malar kan vara stimfisk.

mimåne
0

Härligt att höra att du tänker köpa fler av arten nu när du vet att de är stimfiskar. Om butiken inte har dem inne just nu så kan de säkert beställa hem arten åt dig. Tänk också på att det är corydoras aeneus albino du har och inte den vanliga corydoras aeneus, så att du får rätt sort =)

Den du har ser ut att vara en hona. När du köper fler så välj gärna individer där några är lite mindre och några lite större så får du säkert båda könen.

Medarbetare på akvariefisk ifokus