Kardinaltetra? Inte lättlekta och funkar i ett 54 l. Det kan dock bli trångt med någon ytterligare fisk. Artakvarium kanske? :-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Ja hade tänkt att bara ha en art. Tack.
Djurälskare
Annars är ottosar snygga och intressanta små individer :-) Också en stimfisk, men håller karet rent också ;-)
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Äter inte dom växter?
Djurälskare
Dom är inte kända för att äta växter så det tvivlar jag på. Otocinclus är dessutom vanliga att ha i växtakvarium :-)
Finns det någon större fisk som jag kan ha brara två av som inte blir yngel av?
Djurälskare
Rasboror, tetror, vissa barber
guramis om du vill ha par?
Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PM
Vissa sorter är lättare att få yngel på än andra. Har själv aldrig haft yngel på dem, men de har byggt skumbo. Både Honungsgurami,dvärggurami och pärlgurami
Honunggurami är väldigt rara…. Har haft ett par sen oktober, hanen bygger skumbo ,är färgglad o fin, lockar till sig honan upp till boet. Dom leker mest hela tiden…. Honan skiftar oxå i färg, blir mörk emellanåt med skarp rand. Rommen har blivit yngel några gånger, men inga har överlevt…. Jag tycker de skulle va skoj me småttingar!! Har hört mej för o mitt närmsta Zoo köper gärna av mej, sen ifall de blir några.
Honungsgurami,dvärggurami och pärlgurami, skulle alla dessa funka hos mig? Bygger alla skumbo?
Djurälskare
Pärlgurami (blå gurami) och Dvärggurami blir båda 15 cm, de funkar väl inte hos mig? Tänk på att jag har 54 L endast.
Djurälskare
Dvärggurami blir väll inte 15cm? Dem blir väll bara runt 5-6cm?
Vad jag hittat på Google så blir dom 15 cm. Zoonen.com.
Djurälskare
Det har du rätt i. Men är inte hanen agresiv? Ha två honor?
Djurälskare
Dvärgguramin och honungsguramin blir endast 6-7 cm. Hanarna hos bägge kan vara aggressiva, du kan inte ha 2 par i ditt akvarium. Vissa vill ha fler honor, andra går bra i par.
Dvärggurami funkar. En hane och en hona borde funka, men som Mimåne säger funkar en del bättre med flera honor. Dock inte mer än en hane i ett så litet akvarium :-)
Hur vet jag vilka som vill ha flera honor? Funkar dom med snäckor och amano?
Djurälskare