Kampfisk?
Hej jag är ganska ny på fiskar (haft akvarium i 3 mån ca)
Jag har ett akvarium på 60 l tillsammans med några tetror,otosar, Dvärggurami zebrafiskar och guppysar.
Min fråga är om man kan ha Kampfisk honor med andra fiskar, alltså iaf med de jag har. Jag vet att man ABSOLUT inte ska ha hanarna hur som helst. Men hur är det med honorna är de mer fredliga?
Honor kan fungera bra med andra fiskar men tyvärr ser det ut som ditt akvarium redan är för fullt, jag skulle inte hålla mer än tre olika arter i ett kar på 60 liter och du har dessutom tre olika stimfiskar :/
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Låter väldigt fullt i ditt akvarium redan nu. Och jag håller med ElinvBorg här, i ett så litet akvarium ska man inte ha mer än max ett stim. Jag har ett akvarium på 60 liter där har jag endast Guppy och snäckor.
Ett litet större akvarium på 112 liter har jag et stim Oddessabarber och snäckor. Vad jag vill säga med detta, är att man är begränsad på invånare om man har små akvarium.
( Sen tycker jag personligen att , även om man har större akvarium, så skall man bara ha en sorts stimfisk men många ;) )
Jag håller med de två föregående talarna. Kampfiskhonor kan man ha tillsammans i en grupp, men akvariet bör vara minst 70L. Ditt akvarium är för litet och dessutom har du för många fiskar i det redan och en del arter passar inte tillsammans med varandra.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Håller helt med de andra