Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 667 ggr
habibiguppy
3

Ancistrus kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag köpte två små Ancistrus för ca 3 veckor sedan endast. Jag vet om att jag aldrig lyckats fått någon kull eller ens någon rom av dessa så jag valde att lägga båda två tillsammans med mina 30 Neontetra och en grenmal. Men efter bara 1 vecka blev något konstigt? Trodde hanen höll på att bli sjuk eftersom han gick in till grottan hela tiden. Men sedan slutade jag att se varken hanen eller honan och för två dagar sedan ser jag alla dessa små små varelser som bara flyger runt och gömmer sig. Men tills sist blev jag lite rädd med tanke på att jag hade några Guppy yngel innan och de simmade alltid in i pumpen/motorn. Och dessa små har simmat alltid till den och lagt sig på den men inte gått in i den än så länge. 

- Jag undrar hur jag skall göra med tanke på att jag inte var beredd på detta.

- Vad ska jag mata dom med? Finns det något som är speciellt anpassad för just dom små?

- Hur ska de växa upp? Är de farligt att ha dom tillsammans med mamma och pappan samt 30 Neontetra o en grenmal?

- Hur lång tid tar det tills de har vuxit färdigt?

BTW: om någon undrar är de ca 20-25 stycken både vita och bruna även om båda föräldrarna är bruna.

habibiguppy
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

video

fiskälskarn00
1

Hur stort är akvariet? (kanske inte har något med just detta att göra men kul att veta :) )

Gal1

Keraleij
2

Åh så söta! Grattis!

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Cecilia.S
3

Grattis! :-) Du kan sätta något typ av "nät" eller annat fint material framför insuget till pumpen, då kan dom inte sugas in i den. Dom borde klara sig bra tillsammans med övriga invånare. Ang. hur lång tid det tar tills dem är vuxna och vilken mat dem ska ha, vet jag inte. Men jag gissar på ett halvår eller mer, men det beror givetvis på hur många cm du syftar på. Algtabletter och grönsaker borde funka perfekt, kul med gurka! Sen kanske du får hålla koll så att inte föräldrarna tar allt för sig själva. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Denna kommentar har tagits bort.
Erratic_Eagle
0

Grattis

mimåne
0

Du kan ha dem tillsammans med föräldrarna. De äter inte upp ynglen =) Mata ynglen med samma mat som du ger åt föräldrarna. Fodertabletter och grönsaker. De behöver ganska mycket mat så det är viktigt att vara noga med vattenkvaliteten.

Medarbetare på akvariefisk ifokus