Molly yngel
Jag köpte 2 silver molly honor och 1 silver hane förra onsdagen. På fredag kväll fick den ena yngel och den andra på lördag kväll. Det jag undrar är varför deras yngel är brunaktiga ? Vissa är mörka och vissa ljusare. Blir dom silver eller får dom den färg dom har nu ? Bifogar en bild på yngel. Inte den bästa bilden men man ser ju färgen iaf.
Kul med yngel! Jag skulle tro att de vuxna fiskarna har varit tillsammans med andra färger av Mollys så det blev en korsning mellan silver och någon Molly som är mörk. Tyvärr så har många zoo butiker sina fiskar blandade med alla möjliga färger av samma typ av fisk i sina akvarier.
Jag har säkert 70 olika molly yngel. Olika kar ska jag tillägga så ingen blir arg hahaha. Mina silvermollys (ynglen) har varit lite mörkare i färgen först men sedan blivit vita. Men som ovanstående talare säger så blandas dom ofta i affärerna. Hade bara två black mollys från början, dom fick gula gråa och svarta yngel så jag misstänker att det kan bli lite olika från gener om du fattar. Vet inte hur jag ska förklara hahaha. Grattis i alla fall till dina små. Snart har du ett helt kar och lite till fullt med mollys, hahaha😃😉
Wish i was a little bit stronger 
Butiken jag köpte i hade dom uppdelade i färger men dom kanske varit blandade innan dom köptes till butiken. Ska bli så spännande att se vad det blir av dom :) Jag har köpt ett större akvarium som dom ska flytta till och har ett litet dit ynglen flyttar. Har 3 dalmatiner också. Kommer bli en massa yngel !