Gravid Molly ?
Gick dom tillsammans så är dom dräktiga, hanar parar honor på löpande band :)
Hojta om du vill bli av med lite yngel sen.
Mvh Wolf
Hon började bete sej konstigt sent igår kväll. Satt hon kollade och tyckte hon fick ett yngel bland växterna. Sen simmade hon runt med dom andra. I morse var hon smal. Satt och kollade nu och då simmade det ett yngel. Det gömde sej under en stock. Antar att det finns fler där i… Vad äter dom när dom är nyfödda ? Ska köpa en yngelkasse i morgon och försöka fånga dom. Tror den andra mollyn ska ha snart ocksä.
Risken finns ju att dom blivit uppätna. Dom har många gömställen där inga stora fiskar kan ta sej in. Ska jag istället låta dom vara kvar i akvariet ?
Har du mycket växter och andra gömställen, så är ynglen bäst betjänt av att få vara kvar i karet. De starkaste överlever och de kommer hitta mat på egen hand :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Så fina silvermollys du har fått tag på. Väldigt vackra.
Jag tycker också att du kan låta ynglen gå kvar i akvariet. De starkaste individerna överlever och något annat kanske inte är värt att spara ändå, om jag ska vara riktigt ärlig. Skaffa mycket levande växer så har de gömställen och de hittar mat i akvariet.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
:09#1 av: Thomas Wolf Pettersson Gick dom tillsammans så är dom dräktiga, hanar parar honor på löpande band :) Hojta om du vill bli av med lite yngel sen. Mvh Wolf Jag har inte ålats att spara yngel. Bara att komma och hämta :) Har dalamatiner Mollys också. Fast tror inte dom är så gamla än. Mycket mindre än silver mollysarna.