Foder till guppy
Kan nån rekommendera nåt bra flingfoder till Guppy. Jag har Dr Bassleer och Tetra Pro Colour. Tetras ska smulas sönder (bitarna är för stora för guppymunnarna) och då sjunker de, så jag känner mig aldrig riktigt säker på när det är lagom mycket. Bassleer sjunker också. Vill ha tips om vad ni andra ger för mat och hur mycket till antal fiskar ni har. Hoppas många Guppy ägare läser det här! Tofflan PS. Vad heter det? En Guppy, flera Guppys men de där… Guppisarna?
Jag ger mina guppy's TetraMin - Flingfoder.
Tar en nypa i handen och lägger i lite i taget och ser till så de hinner äta upp innan de får en ny dos.
sedan får de maltabletter (ofrivilligt) men de äter på de med mina corydoras.
ibland slänger jag i broccoli, ärtor och gurka och de verka naffsa på grönsakerna med. inte för att jag vet om de får tag i något men de brukar bli uppätet! 😃
Tror guppies, guppys '' stavning inte har någon så stor roll. alla skriver olika och det viktigaste är att man förstår
Du behöver nog inte oroa dig om Guppy ägare. de flesta akvarister har nog haft guppys 😂
Lycka till med matningen.
Växt odlare & Räkuppfödare!
60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *
Vi kör också på flingfoder som bas just nu. Jag upplever inte att det sjunker till botten, snarare att det flyter på ytan - alltså lättåtkomligt ;) Absolut till att rekommendera TetraMin flingfoder.
En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.
Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk
Jag kör GVG-mix till alla mina levandefödare. Det är ett bra och proteinrikt foder, som även innehåller frystorkat artemia,mygglarver etc.
Om bitarna hinner sjunka till botten innan fisken äter upp dem så kanske du ger för mycket åt gången? Pröva ge lite mindre så att de hinner äta upp det innan du ger mer mat.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det foder jag har från Tetra min ser ut som små ufon. Eller stekta ägg. En bulle på mitten och ett hattbrätte runtom. De sjunker. Funkar inte alls som flingfoder. Flyter i tre sekunder och sen dalar de. Basslers kan flyta om man droppar ner dem en och en, men sjunker direkt om man släpper ner flera på en gång. De är som pyttesmå pellets. När maten åkt ner på bottnen så är Guppisarna nere och betar som i en kohage. Kollar om de äter upp och det verkar de ju göra, (visst foder sjunker ju ner i växterna, men de antar jag att de hittar eller så mumsar sniglarna i sig dem) och de får mer och äter rubbet direkt, och upprepar. De blir inte så mätta så de inte vill ha mer om och om igen, trots att jag tycker att de borde fått tillräckligt. Har aldrig sett på dem att det blivit skillnad på magen, som vissa säger om bilder ibland. "Antingen har honan rom/yngel eller så har hon precis ätit. Ska man se att de får mage efter maten? Jag är rädd att jag ger för lite, för de verkar kunna äta hur mycket som helst. Blir inte riktigt klok på hur mycket de ska ha… 🐡😐
har inte guppys men jag kör med något flingfoder som heter VITA flakemix😉
alla verkar gilla den särskilt mina kilfläcksrasboror!😃😎