Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 718 ggr
Yatzy99
0

Rimligt pris?

Hej! Vad skulle ni säga ett begagnat 540 L akvarium med en lagad spricka i är värt?

Qurex
0

Beror väl helt på var det finns. Hur det ser ut. Hur gammalt det är m.m. Jag personligen skulle inte ge mycke för något som är lagat. Finns många beg kar och man vill ju inte riskera vattenläcka. Lägg ut en annons med budgivning så får du det sålt iaf.

ElinvBorg
0

Precis man får inte mycket för begagnade kar och har det varit trasigt, även om det är lagat nu, så dras värdet ner ännu mer. Vad är det för kar och hur gammalt är det?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Yatzy99
0

Tack för svar! Det har en aluminiumram och är över sex år. Är inte jag som säljer det utan är intresserad av att köpa det. Är dock helt ny på det här med akvarium därav undrar jag över priset då jag inte vill ge för mycket. Kan tillägga att det är till en gnagare så läcker det spelar det inte jättestor roll.

ElinvBorg
0

Då spelar det ju ingen roll i just det här fallet men om du kollar på det ur en akvariets synpunkt så är det nog inte värt så mycket. Vad har säljaren satt för pris? :)

Yatzy99
0

2500, känns ju lite mycket men vet som sagt inte

ElinvBorg
0

Tycker också det var ett väldigt högt pris för ett gammalt lagat akvarium. Över 1000 skulle inte jag betala, tror verkligen du kan komma billigare undan

Lilolizeit
1

Jag skulle också säga att 2500 är för dyrt. Precis som#6 skulle jag Max lägga 1000kr på något som är lagat - oavsett vad man skall ha det till så är de ju trots allt begagnat och lagat..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Yatzy99
0

Jo precis, känner också att max tusen låter rimligt. Tack så mycket för hjälpen!

mimåne
0

Håller med de övriga. Jag hade inte heller betalat mer än 1000 för det.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

kallepudas
4

Man får ju ha i tanken att ett helt nytt 540Liters alukar kostar 2595:- så att köpa ett 6år gammalt & dessutom lagat kar för samma pris känns ju inte som en bra affär direkt.

mimåne
0

Bra sagt kallepudas.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Yatzy99
2

Tack för hjälpen! Håller med om att 2500 var alldeles för mycket. Blev nu så att jag köpte det för 1000 vilket känns bra då det, trots sprickan, var i bra skick :)

ElinvBorg
0

👍