Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 7006 ggr
JuliaSvenzzon
0

Platy teckningar!

Hej, jag skulle vilja veta lite om olika Platy färger/teckningar! Skulle uppskatta om ni la upp bilder på era Platy eller andra ungfödare här på denna tråden, och berätta vad du har för teckning på just din/dina Platy/ungfödare. 

Om ni har någon erfarenhet av hur man korsar olika färger/tecknigar för att få fram så fina Platy som möjligt så får ni gärna berätta för mig! Tack på förhand!

//Julia

JuliaSvenzzon
0

Är det inga som har några Platy?

[Geekinblack]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft sunset, wagtail, blå, röda, gula, vit/svarta, mussepigg stämplade osv… en massa :P Har inga nu och tror inte jag har några bilder förut på en blå hona i en yngelkasse.

Det blå syntes lite bättre på riktigt men kan lägga upp bild ändå :)

JuliaSvenzzon
0

#2 Det var verkligen en vacker Platy! Jag har en konstig förkärlek till just blåa akvariefiskar såå fiina! Vad har du för fiskar nu då?

[Geekinblack]
0

Ja dom var fina :) gav nyligen bort en hel kull med blå Platy till min systers akvarium för jag tröttnade på levandefödare :/

Sista mollyn gav jag bort här om dagen till en arbetskompis.

Just nu har jag bara skalarer och sorgmanteltetror + 2 Ancistrus. Jag har tänkt fylla ut akvariumet med en massa fler tetror och eventuellt någon annan ciklid om dom går ihop med skalarer :)

[Geekinblack]
0

Oh! Hittade en gammal bild som jag knäppte förut när jag precis varit och köpt några fina platys! Dom håller ännu på att koppas in när jag knäppte bilden :P

JuliaSvenzzon
0

#4 Okej! Det låter som att det kommer bli ett väldigt vackert akvarie med alla tetror och skalarer! Lycka till med dom!

#5 Åååh, vad fina! Jag har tre stycken Platy som är väldigt lika den som är längst ner till vänster (den vita/orangea med musse pigg teckning)! Jag tycker att dom är väldigt stiliga!

[Geekinblack]
0

Tack :) ja den vit/orange firren hette Loka (persika hallon) ;) döper alla mina :)

JuliaSvenzzon
0

#7 Hahah vilket coolt namn! Två av mina mussepigg-tecknade heter Musse & Mimmie! (tyckte att det passade…) 😛Heheheh

Wichamas
0

Jag har en korallplaty och 2 indianplaty. Tyvärr har de andra dött :-( Har tyvärr ingen bild just nu men kan återkomma med det :-)

Frida B
0

Vet inte vad alla heter men jag har två musse (en röd och en blå), en beige (med svarta fenor) och en som är prickig på halva kroppen.. ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JuliaSvenzzon
0

#9 låter fint! Ser fram emot bilden! #10 Åååh!, det låter jätte fint! Har du några bilder?

kallepudas
1

Här kommer en bild på mina platys…..men vad dom kallas med denna färgen har jag inte en aning om🙂

JuliaSvenzzon
0

#12 Så vackra! Jag skulle gissa på att det är vit/orangea wagtail! eller så kanske det finns ett eget namn för just denna färgen! Ni får rätta mig om jag har fel! Super söta iallafall!

kallepudas
0

#13 ja dom är fina tycker jag…..några av honorna är bra tjocka så kanske blir det lite avkommor

JuliaSvenzzon
1

Här kommer lite bilder på mina egna Platy! På bilden ser ni två av mina mussepigg-tecknade! Hanen (den längst fram) heter Musse, och honan (den längst bak) heter Mimmie!

JuliaSvenzzon
0

Här kommer en till bild! Denna bilden är på en av mina röda hanar! Jag har inte döpt honom än, är det någon som har något förslag?

Vovisch nr2
0

Dina var också jätte fina! Själv hade jag Platy i ett tag men har det inte längre, skulle vilja ha igen men har inte så mycket plats i karen :p

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

JuliaSvenzzon
0

#14 Ååh!, vad spännande! Jag hoppas på lite bebisar i mitt kar också! #17 Ja, visst är dom stiliga! Vad har du i dina kar då?

Vovisch nr2
0

I mitt ena kar har jag en blandning av lite Guppy, Ancistrus och bilbukar o i det andra så har jag kilfläcksrasboror, Ancistrus, leopardgurami o Pansarmalar :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

kallepudas
0

#18 jo yngel är alltid kul….har ju 10 akvarium igång & fler ska det bli🙂

JuliaSvenzzon
0

#19 okej! Låter bra! #20 jo, visst är det! Jag skulle också vilja ha så många kar! Hoppas på fler i framtiden!

kallepudas
0

#21 Jo akvariehobbyn är ju sådan & när man vill ha flera olika sorters fiskar så blir det ju nya akvarium hela tiden…🙂

JuliaSvenzzon
0

#22 Heheh aa! Just nu har jag bara ett igång, men sen när det blir yngel så får jag sätta igång det andra akvariet som jag har här hemma! Då blir det iallafall 2 akvarier!

motherangel
0

För att hålla tråden i liv ;)

Jag har bara röda Platy, 2 honor 2 hanar och Massa yngel! :-D

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Saby_tjejen
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Jag har ett gäng vanliga sunset Platy. Började som fyra men har resulterat i fler. Sedan har man typ av Platy som man tog med sig i ett gäng av i julas ifrån min mamma. Påminner om calico lite grann men ändå inte.

Saby_tjejen
0

Så ingen fisk är den andra lika, så att säga :) Några har till och med blivit helt svarta. Mollysvarta typ.