Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 1338 ggr
Matte93
0

Guppy

Jag har en Guppy som har vit avföring, jag vet att de inte är bra och att de kan bero på sjukdom eller stress. Men jag tror det är stress, jag hade en Kampfisk som va på den några gånger. Har gjort mig av med kampfisken för några dagar sen. Jag undrar om guppyn fortfarande kan va stressad pågrund av kampfisken?

Draken
0

Guppyn bör inte vara stressad pga kampfisken längre, men den kan ju ha blivit sjuk, just av tidigare stress. Hur är den annars ? Äter den och simmar som vanligt ?

Kolla vattenvärdena så det inte är där problemet ligger ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Matte93
0

Hon äter som vanligt, men är väldigt lugn

Matte93
0

Jag kollade vattenvärderna och dom va okej, jag tänkte på om en fisk är sjuk ska man då sätta dom i karantän? För jag har ett 7,5L plast akvarium för fisk yngel, om jag skulle ha henne där? Jag är nybörjare när de gäller fiska så ursäkta alla dumma frågor

[Jens]
0

Nej guppyn är inte stressad längre men jag tycker du ska låta henne vara och se hur det utvecklar sig. Hon kanske bättrar på sig i akvariet. Är det fler honor än hanar du har i akvariet så är det ett plus för då är inte hanarna på henne så hårt.

Matte93
0

Okej. Just nu har jag inga hanar alls för kampfisken tog båda så nu har jag bara 3 honor

[Jens]
0

Då kan du vara lugn och låta dem vara. jag vet att vit avföring inte är ett gott tecken men hon kanske bättrar på sig när kampfisken inte finns kvar. Avvakta och kolla så inte de andra honorna får samma problem för då är det en sjukdom.

Matte93
1

Okej tack

Liten boll
0

Vit avföring kan oxå va att hon är tom i magen

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor