Usb akvarium
Vad kan man ha i ett öppet 1,5L akvarium?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Någon växt.
Medföljer ju stenar och en plastväxt. Kan man ha Körsbärsräkor där? Eller de hoppar? Snäckor?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
I ett så litet akvarium hade jag inte haft något levande förutom växter.
Nej precis. Inget djur i så lite vatten.
Omöjligt att skapa en bra miljö och vattenkvalitet och sedan är det alldeles alldeles för litet för något levande, att det ens får kallas "akvarium" förstår inte jag :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Trode snäckor gick bra
www.papillon.n.nu
De är ju inte lika kinkiga men det beror ju på sort också. Men de behöver också plats och sedan är det största problemet att hålla en bra vattenkvalitet. Man skulle behöva byta vatten varje dag och något filter, doppvärmare, bottensubstrat och växter får knappast plats. Satsa på riktiga akvarium då de är lättare att sköta och är bra hem för invånarna :)
Nä 1,5L skulle jag inte ens kalla för ett akvarium =) En vas är det nog lämpligare som.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Köp en blombukett och sätt i akvariumet !!
Haha. Så ni menar att det skulle va bättre med att ge lite mer pengar och köpa ett 30L i stället??? Förstår vad ni menar.
www.papillon.n.nu
Ja, köp ett riktigt akvarium :)
OM det nu blir ett 30L till nästa år i så fall, vad kan jag ha i där? En Kampfisk?
www.papillon.n.nu
Skulle ett gäng Körsbärsräkor funka? Hoppar dom? Med snäckor?
www.papillon.n.nu
Körsbär hoppar sällan vad jag vet. Dvärgräkor och lite snäckor funkar nog fint i ett 30L.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Dvärg räkor, är de bra till nybörjare?
www.papillon.n.nu
Jag kallar de vanliga räkorna vi pratar om här (körsbär, crystal red, osv..) för dvärgräkor. Till skillnad från lite större varianter som amanos, filterräkor eller rödkloade räkor (eller för den delen även den vanliga saltvattens-typen du käkar tillsammans med vitt vin :)
Körsbär sägs ofta vara utmärkta nybörjarräkor.
Friskt kopplat är hälften brunnet!