Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 955 ggr
Fifill
2016-07-04 11:33
0

Corydorasmix?

Hå hå, jaja. Beställde nio nya Corydoras habrosus för två veckor sedan, för att min ensamma habrosus skulle få nya kompisar. Tyvärr så räckte de tydligen inte åt mig, för de blev restnoterade istället och de försvann från hemsidan. 😭Det var första gången på flera månader som jag kunnat få tag på dem, så jag vet inte när chansen kommer igen(de är vildfångade).

Jag tycker så synd om min ensamma lilla pansarmal, och funderar på om hen skulle må bättre om jag köpte några andra pansarmalar som sällskap? Habrosus är ju en väldigt liten art dock, den enda som håller samma storlek och som jag kan få tag på är pygmépansarmalen(Corydoras pygmaeus), och den har ju ett lite annorlunda beteende…

Vad ska jag göra tror ni? Vänta och hoppas på att en ny leverans habrosus dyker upp snart, köpa en grupp andra pansarmalar som sällskap, eller sälja/skänka bort den jag har?

mimåne
2016-07-04 11:38
0

Är pygmepansarmalen någon art du vill ha och har du plats för både dem och fler habrosus vid ett senare tillfälle om de skulle bli tillgängliga?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Fifill
2016-07-05 11:13
0

Hmm, ja, det blir ju ytterligare ett dilemma… Jag är jätteförtjust i pygmépansarmalarna och vill jättegärna ha ett stim, men… Jag tänkte ha dem i 42 liters karet med Pyret, och om jag får tag i habrosus igen efter jag köpt ett stim pygmé… Nej, det blir för krångligt ändå. 😭 Jag får nog se mig om efter ett nytt hem åt lillfisken. Kanske finns det någon i närheten med ett stim habrosus som kan ta emot hen…

mimåne
2016-07-05 11:40
0

Du kan ju alltid se dig för ifall att möjligheten att omplacera fisken till ett nytt hem finns.

Medarbetare på akvariefisk ifokus