Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 768 ggr
Hoseok
0

Att sätta ner växter

Hej! Jag har fixat ett litet akvarium menat för räkor i framtiden. Jag har några växter jag fått av en kompis som är lämpliga, men eftersom akvariet står tomt (Grus och dekoration) sedan ett tag tillbaka undrar jag om jag kan sätta ner växterna redan ikväll? Tänker sådär att det finns ju ingen viss näring i vattnet (inga fiskar) osv. Om jag sätter ner växterna ikväll och köper näring imorgon, kommer de klara sig?

Det jag tänker är att vad spelar det för roll om jag sätter ner dem nu eller om jag låter dem ligga i en balja över natten..? Dom har stenull just nu. Alla förutom en.

Lillyrod
1

Det går bra att sätta ner dem. De klarar sig ganska länge utan att få näring : )

Hoseok
0

Tack!

MariaK1977
0

Precis, det växer bara dåligt, tar låång tid innan de dör. (Lite beroende på art förstås)

Qurex
0

Fast vissa snabbväxande har viss tendens att tyna bort ganska snabbt om de inte har någon näring alls.

Ghostbuster_99
0

#4 Inte på en natt. 😉

mimåne
0

En natt eller två med eller utan näring ska inte ta död på en växt. De klarar sig i vilket fall som helst. Sen att en del växter är mer känsliga än anda håller jag med om.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

sauk1
0

Om de är kvar i ullen borde väl lite näring kunna finnas kvar där? Släpp ner krukorna och växterna helt i vatten så klarar de sig en stund.