Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 565 ggr
Fislisa
0

Flytta med diskus

Hej Min pappa ska flytta till helgen. Han har ett 500 liters kar med Diskus och dv andra fiskar. När jag flyttade hade jag turen att ha två stora kar så jag flyttade över alla i ett och lät dom bo kvar medan jag startade upp det andra i nya huset. Min fundering är om det går att göra så att jag tar hem alla hans fiskar och låter dom bo i mitt 600 liters medan han i lugn och ro kan starta upp sitt och få ordning på allt innan fiskarna flyttar dit? Jag har ju annat vatten osv men mitt är väl inkört och stabilt liksom. Ska diskusarna flytta med till mig också isf? Det är ju dom såklart vi är räddast för ska dö iom att dom är så känsliga.. Alternativt att dom får bo i ett 100 liters i sitt gamla vatten och alla andra bor hos mig? "Dom andra " är vuxna scalarer, silverhajar, div tetror och malar. Dom klarar väl flytta till mig i några veckor och sedan flytta hem till sitt nya residens :)

Lillyrod
0

Diskus har jag aldrig haft men har för mej att de är ganska känsliga så det kanske är bättre att de får gå kvar i sitt gamla vatten. Jag hade nog valt det iallafall.

Fislisa
0

Ja jag tycker det med. Dom är inte fullvuxna heller så dom klarar sig ju i 100 liter ett kort tag