Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1449 ggr
Liten boll
0

Betta splendens foder till andra???

Undrar om levandefödare och tetror kan äta Kampfisk mat?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

ElinvBorg
0

Vad menar du med kampfiskmat? :) Du tänkte väl ändå inte ha Guppy och tetror som sällskap till kampfisken då de inte är någon bra kombination?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Liten boll
0

Jag har ju en molly som inte ville flytta och så har jag neontetror tillsammans med kampfisken och dom trivs bra ihop.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

ElinvBorg
0

Han har hela och fina fenor? Håller sig inte stilla och undandragen i karet utan simmar runt överallt?

Liten boll
0

Japp precis så beter han sig.

www.papillon.n.nu

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
ElinvBorg
0

Som vilket?

Liten boll
0

Precis så som du skrev. Brukar va den som e först fram mer vid maten.

www.papillon.n.nu

Liten boll
0

Vill fortfarande ha svar på min fråga!

www.papillon.n.nu

Lizelda
0

Elin frågade ju dock vad det var för kampfiskfoder, vilket du inte svarade på.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Liten boll
0

Vanligt foder till Kampfisk. (betta splendens)

www.papillon.n.nu

Lizelda
0

Men vad för foder? Flingfoder?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

ElinvBorg
2

Det är olika vad folk tycker är "vanligt" foder. Jag antar du menar flingfoder för Kampfisk? Flingfoder är inte ett så bra foder för Kampfisk. Kampfiskar behöver protein så frysfoder är i princip ett måste. Jag matar mina kampfiskar med frysta vita mygglarver och fryst artemia :)

Liten boll
0

Enbart fryst mat då? Kan mina andra med leva på enbart fryst med då?

www.papillon.n.nu

Lillyrod
0

Mina får aldrig flingfoder. Bara fryst och granulat och de klarar sig fint på det : )

Liten boll
0

Granulat till Kampfisk då? Skulle det funka?

www.papillon.n.nu

ElinvBorg
0

Inte endast det skulle jag ge utan isåfall variera med frysfoder flera gånger i veckan

Qurex
0

Det finns ju flytande pellets för Kampfisk också. Bara man ger fiskarna det de behöver så väljer de att äta sin favorit. Släppa ner olika mat samtidigt. Då bråkas det inte om samma sort heller. Jag köpte pellets för Kampfisk (när jag hade min första och enda Kampfisk ) men ingen annan fisk som gillade det.

Liten boll
0

Vad är det för flytande pellets? Var kan man köpa dom?

www.papillon.n.nu

usvead
0

Jag övertog ju en kampfiskhane för en tid sedan men frågade aldrig vad de gav honom. Jag har testat olika frysfoder, han smakar visserligen men sedan ignorerar han resten. Det han däremot gillar och äter är Aqua Nature "Tropical Energy Food" (små granulat) och Tetra "Betta" (en slags blandflingfoder). 

Jag fortsätter ändå mina försök med fryst mat med lite ojämna mellanrum men tänker samtidigt att det är bättre han får det han gillar och verkligen äter än att jag envisas med det frysta.

Lillyrod
0

Aqua Nature är vad mina får och alla älskar det. Tom den kräsne herr Baenschi : )

Liten boll
0

Får väl pröva det då. :) Tack.

www.papillon.n.nu