Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 13933 ggr
Luis_felipe
0

Innerfilter till 350L?

Finns det någon som har ett tips på ett innerfilter passande Juwel Trigon 350? Helst med strilrör. Det är BTN slimline bakgrund men jag vet inte hur det ser ut bakom själva filterhuset som jag måste skära bort… Kommer den svara plasten mot karets sida sitta kvar så att mankan sätta fast sugkoppar?

[aqva65]
0

har du ingen pump nu ? 

kolla här :: Juwel Filtersystem Bioflow 8.0 - 1000 L/H

Filtermedia som följer med produkten:

• 1 st Juwel Filtervadd

• 1 st Juwel Kolfilter

• 1 st Juwel Nitrax

• 1 st Juwel Grov filtermatta

• 2 st Juwel Fina filtermattor 

• ====================

• Eller den här :: 

•  Aqua Nova innerfilter (NBF-1800) är ett effektivt filter till akvarium mellan 300 - 600 liter. Pumpen levererar de lovade 1800 L/H utan några som helst problem och håller en låg ljudnivå. Pumphuvudet fungerar även utan filterbehållare som en effektiv cirkulationspump (powerhead).Detta filter kommer med ett strilrör om man vill ha ett lugnare och jämnare vattenflöde från pumpens utblås.Vridbart vinkelrör gör det möjligt att bestämma riktningen på utblåset.En grov filtermatta ingår, vilket gör filtret färdigt att användas direkt ur kartongen!

Tekniska specifikationer:

• Mindre filter som fungerar utmärkt till akvarium upp till 300 - 600 liter.
    • Energiförbrukning: 30W.
    • Pumpstyrka: 1800 L/H.
    • Strilrör, filtermatta och syresättningsslang ingår.
Luis_felipe
0

Jag har har pump men inget filter så jag måste göra vattenbyten rätt ofta… svårt att förklara men pumpen filtrerar inte igenom orginalfiltret längre då jag hade sönder den lite… Ska kolla aqua nova pumpen!:) tack!

[aqva65]
0

okej ! varsågod👍 

Aqua nova pumpen finns på  ((  cyberzoo  )) 🙂

Luis_felipe
0

Ah jag såg det men aqua nova är ju lite budget och jag vet inte om jag vågar lita på att den är tyst… vill inte ha något som vibrerar mycket och ger ljud pga det…

mimåne
0

Du vill inte ha ett ytterfilter när det är så pass stort akvarium ändå? Då får du också strilrör =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Luis_felipe
1

Klart att jag vill men jag är student med en inkomst på 2900kr i månaden och då har jag fasta avgifter på närmare 1000kr i form av avbetalningar, spotify, gym osv så på 1900 ska jag klara mig en hel månad och då har jag inte råd att köpa ett ytterfilter hehe

[Tinitusan]
0

aquael turbo filterna är både bra o framförallt prisvärda =)

Qurex
1

Om man är lite påhittig kan man bygga sitt eget filter. Har du en pump som fungerar så kan du bygga ett eget. Googla filterbygge så hittar du säkert något.

Luis_felipe
0

#8 hade varit perfekt om det var så att jag hade strilrör till de pumparna… ska se om jag kanske kan ordna något! Har ju strilrör till ett Sunsun filter som jag kanske skulle kunna silikona fast vid utflåset…. ska kolla på det imorgon:)