Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 954 ggr
Liten boll
0

Mager hona

Min Guppy är super mager, men bara hon. Äter och badkar normalt. Vad kan va fel?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

[Udoon]
0

Om den äter som vanligt men ändå är mager är det troligtvis inälvsparasiter eller liknande.

Liten boll
0

Vad kan jag göra?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

ElinvBorg
0

Måste bara höra då Camallanus cotti har spridits mycket den senaste tiden. Du ser inget ur fiskens anal? Någon rödbrun mask/något trådliknade? Ett tecken är nämligen att fisken äter men ändå smalnar av, det behöver dock inte alls vara det

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Liten boll
0

Röd/brun??? Inte säker… men vit/genomskinligt som när magen är tom på dom brukar hon ha innan vanligt bajs. Ska hålla koll hon. Men vad kan jag göra för hon? Har hon ont? Är väldigt pigg.

www.papillon.n.nu

Liten boll
0

Puff

www.papillon.n.nu

mimåne
0

Guppy är en hårt avlad art och i många fall är nog magra guppys offer för inavel eller dålig avel.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Marsvinsmamman
0

När mina guppyhonor blir gamla och går in i "livets sista fas" börjar de ofta bli magra och lite nerböjda. Kanske är det något sådant som hänt din.

Liten boll
0

Hon är inte ett år ens, egen uppfödd. Men inavel kan jag tänka mig, då båda föräldrarna var zoo Guppy .  Har en hane och en hona som blivit böjda i ryggen nu i vuxen ålder. Det är tråkigt när sånt händer. Men hur som helst så har hon blivit lite tjockare nu, men fortfarande smal.

www.papillon.n.nu