Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1575 ggr
Fante
0

Borneo sucker

Borneo sucker

Har försökt att hitta information om den Men hittar ingen Är det nån som vet nått om den Om den ska vara i grupp eller om man ska ha den skälv i akvariumet Tacksam för all information jag kan få

Ratata
1

Tycker att den här sidan var väldigt utförlig:

http://www.seriouslyfish.com/species/pseudogastromyzon-myersi/

Verkar som att man får satsa på ett riktigt algigt akvarium för att hålla dem glada Skrattande

Fante
0

Finns det nån här som har nån erfarenhet av dom ??

Liten boll
0

Jag har haft dem. Riktigt duktiga på alger. Jag hade dem i par

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

[Jens]
2

Nej, de är inga 'algätare' som t ex Ancistrus, ottosar, posthorn, räkor och så vidare. De äter inte mikroorganismer som brukar fastna på rutor, växter och stenar. Här har 'Liten Boll' tyvärr helt fel. Kanske 'Liten Boll' tänkte på någon annan art.

Vattnet ska vara väldigt strömt och det ska finnas mycket mycket släta stenar i akvariet och sedan stödmata mycket med olika grönsaker. Detta är inte en fisk som man tror att de äter alger.

Sedan så gillar de att vara flera, gärna 4 st och det skulle passa bra i ett 150 L men ska man ha flera så får man ha större akvarium än så.