Vattenbyte med ektoson
Har nu köpt ektozon och gett 5 L en matsked ektozon. Hur gör jag nu med vb? Tänkte byta vatten en gång per dag, men hur mycket ektozon ska jag då tillsätta? Någon som vet?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
varför har du tillsatt en matsked salt till 5l? du måste ge mkt mer info än så för att vi ska kunna förstå vad du behöver råd o hjälp med
Pop eye på Molly hane. Men det jag vill veta är Hur mycket ektozon ska jag tillsätta vid vb,?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Det rekommenderade brukar vara 1tsk salt per 50 liter vid delvattenbyte och 2tsk per 50 liter vatten vid sjukdom. Har du kollat upp vattenvärdena? Tänkte så att de eventuella andra fiskarna inte tar skada av de dagliga vattenbytena.
Hälsningar Vemsan
Har isolerat han i en spann. Hur mycket tillsätter jag vid vb? Inte full dos igen väl?
www.papillon.n.nu