Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 985 ggr
Liten boll
0

Orörlig snäcka

Min ena red onion snäcka har legat orörlig sen i torsdags tror jag, har legat på rygg två ggr och jag har vänt på den. Den luktar bara svagt av akvarium, alltså ej rutten lukt. Är det vanligt att de tjurar så eller vad kan det va? Den är helt indragen i skalet hela tiden.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

gickan87
0

Om den inte luktar illa skulle jag låta den ligga. Dem får ju för sig att vila ibland.

Du har ingen fisk som kanske är på och stör den?

MVH Erika :)

Liten boll
0

Guppy och neontetror

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

mimåne
0

Om den ligger slutet i sitt skal har den kanske bara fått för sig att ta en lång tupplur.. Har du kollat vattnet mot nitrit så att det inte är något fel?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Liten boll
0

Ja det är på noll

www.papillon.n.nu

Liten boll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rör sig fortfarande inte. De andra snäckorna vänder på den ibland, så ibland ligger den på rygg och ibland på mage.

www.papillon.n.nu

[Tinitusan]
0

ta upp den o lukta på den!

Liten boll
0

Har gjort det när jag först såg den, luktade inget, men kan lukta igen.

www.papillon.n.nu

[Tinitusan]
0

tycker jag =)

Liten boll
0

Nope, luktar inget. Jag släppte i den igen.

www.papillon.n.nu

-Cissi-
0

Jag brukar peta försiktigt på snäckans fot med nageln reagerar den så lever den ju

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Liten boll
0

Ska kolla det nästa gång

www.papillon.n.nu