150 liters x3
så då är skiva nummer 2 på plats också och pump sorten är vald dock inte beställd än samt botten material är bestämt och inhandlat det går framåt nu =) bara väntan tills på fredag då jag och min ena son ska börja inreda =) …. varför ska silikon ha så lång tork tid hehe
Är det så att du har ett 150 L akvarium som du ska dela upp i 3 delar? Vad har du tänkt att ha i det akvariet? Spännande! 🙂
ja det är ett 150 liters som jag delar upp i 3 delar =) det ska bli räk odling i det
Kul å fiffigt projekt! Visa gärna upp fler bilder allt eftersom det växer fram 🙂
#5 Fint. Tror det blir kalas det där🙂. Följer denna tråd med spänning
har precis tömt i sanden men måste vänta till barnen somnat förens jag kan ta ett kort eller så =) och just u kommer det tyvär bli stående ngr dagar så här pga penga trubbel =) måste ju vänta på lönen innan jag kan handla mer till det ! =))
Förlåt om du tycker jag är lite petig men har du snyggat till kanterna på silikonet för det breder ut sig en hel del på kanterna och måste då beskäras för snyggare utseende?
#8 lite men jag är inte så masivt petig på just det här odlings akvariumet när det gäller hyper snygga fogar men lite men inte som om det vore ngt utställnings kar nej =) jag håller på att lägga nya fogar på min frus 575 liters och där är jag betydligt mer ordäntlig när det gäller snygga fogar och att "kantskära" dem lite efter =)
detta är mer ett litet "pet project" för mig och min 5 åriga son med odling av tiger räkor senare när inredning & allt är införskaffat =)
#9 Ahh, förstår vad du menar men där är jag mer petig. Hahaha! =) Ska dock bli kul att se fortsättningen. Gillar idén att göra ett sådant projekt som du gör och jag vet en till i forumet som håller på. Häftigt!
jo jag såg den personens det var riktigt snyggt bygge =) har haft den här tanken ett bra tag men med 6 andra akvarium igång samt min frus som ska restaureras lite =P så fick detta komma lite på efter släpning men det ska nog bli snyggt när det är klart …. bara rädder att det kommer bli lite dyrt pga att det är 50 liter per avdelning i det hehe man får ju plats med alldeles för massa skoj !
#11 Ja, det är inte många nya akvarieägare som förstår hur dyrt det är att hålla på med akvarium så jag förstår dig. Skynda långsamt!
har iaf bestämt vilka pumpar jag ska ha så det blir dessa http://www.pimpyourshrimp.com/sv/at-bestallningsvara/at-innefilter-jular-300.html
samt ska inhandla lite rötter nästa vecka
Tur att de är så billiga. Har du tittat t ex på ebay? Det är faktiskt värt att kolla där och handla. Det är verkligen billigt. Jag försöker ofta handla där. Hoppas du inte tar illa vid dig men mina kommentarer. Tycker du att det tar plats i din tråd så kan jag ta bort kommentarer åt dig. Säg bara till.
nej för f… bara kul och alltid värt att lyssna på andra också om inte annat så kan man ju lära sig saker eller hur =) och ja jag har tittat på ebay men dessa är räk säkra från början så tänkte bra att satsa på när man specifikt ska satsa på räk odling =)
Men då har du koll på läget. Tänkte mer på om du hade hittat samma pump via ebay för billigare slant =)
man kan ju drömma om att göra det iaf skrattar =) faktum är att när jag kollade ebay så hittade jag samma pump men för mer pengar.
haha passerade djurmagazinet här i området idag och lyckades argumentera mig till att få köpa 3 st pumpar som eg till hör deras största nano kar "Zolux - Nanolife flow 400" pumpar upp till 400 L/h
och argumenterade mig till 3 st för ett ganska bra pris ser jag nu. samt lite rötter samtidigt =) dock så måste jag vänta på pumparna men rötterna är på plats iaf dock inte bestämmt mig för om det är exact där dom ska ligga senare det ska ju in lite mossa och stenar och sånt också självklart
så där kanske inte snyggaste fogarna men började fylla vatten i tankarna idag för att köra lite aquascapeing med rötter och lite stenar senare ska ner lite mossa och fler rötter sen på onsdag / torsdag kommer pumparna.
Så här ser det iaf ut i dags läget även om väldigt tomt samt ursäkta blixten mitt i bilden =)
Ja, allt går inte på en kvart! ;) Det kostar pengar också.. kul att det blir lite framsteg ändå… =)
hehe nu är det ett bra tag sen jag skrev i den här tråden. och nu har karet gått igenom ett flertal omgångar av både fisk och räkor. just nu ska det "moddas" lite till. skall skaffa luft pumpar också då näst kommande äventyr blir corydoras avels kar. lite små jag vet men det hela räknas vara för max 2-3 dagar innan dem ska ner till sina riktiga kar igen.