Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 809 ggr
Rafen
0

Klogroda som inte äter

Har fyra klogrodor (den stora sorten) i ett akvarium. En av dom växer inte som den ska och är nu mindre än de tre kompisarna. Den har hela tiden ätit och varit glupsk sen dom flytta in för fem veckor sedan men nu de senaste dagarna/veckan har den ätit mindre än tidigare. Idag är första dagen som den inte ätit alls. Matar dagligen med räka, svarta eller vita mygglarver. Handmatar var och en så alla får i sig. Finns inga fiskar i akvariet. Bara sandsnäckor och posthorn. Jag vet inte vad jag ska göra med den eller vad som är fel. Den har magrat nu det sista. Den var liten i kroppen när jag fick hem den och har alltid varit lite annorlunda. Kan det varit något fel på den från början? Eller blivit sjuk nu? Någon som har något tips på vad jag ska göra eller vad som kan vara fel?

NiklasTyreso
0

Sätt den i karantän i en egen burk så han inte smittar de andra. Har grodorna rätt temperatur i vattnet? Har de gott om plats och bra med gömställen?

mimåne
0

Det låter ju nästan som att det kan ha varit något tokigt med den redan från början. Jag vet inte om det finns så mycket du kan göra rent praktiskt, den väljer ju själv om den äter eller inte.. 😕

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Rafen
0

Har hittat lillgrodan död i karet idag. Tempen ligger på 24-25. Karet är på 180 liter med lite gömställen. Dom andra grodorna är kraftiga och pigga och växer på bra så jag hoppas att det inte ska bli några problem med dom.

Spöket
0

Grodor och snäckor är annars inte en helt ofarlig kombo, små snäckor kan fastna i tarmen på grodorna.

I ditt fall kan det också vara ren otur, djuret har blivit sjukt och dött.

Multi vad?