Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 698 ggr
Erki
0

Få marmorgurami att leka?

Hej någon som har ett tips på hur man ska få marmorguramin att leka? Eller att bygga bo?

Har väldigt mycket flytväxter (andmat eller va den heter 🤔) kanske för mycket? Ska ytan va mer öppen än igenvuxen? För tror nämligen att de är lite för mycket? Men hört att dom gillar det.

Kanske någon har ett annat tips? 🙂

Lizelda
2

Kallare vattenbyten brukar kunna trigga. Inte iskallt men någon grad lägre än normalt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Erki
0

Tack! Vad tror du om vatten ytan? Ska det va väldigt väldigt tätt med ytväxter eller något mindre?

[raichu]
1

Bra med flytväxter skadar ju nästan aldrig, är det så gott som helt igentäppt så bör du kanske rensa lite.😎

Du bör heller inte ha en pump som cirkulerar vattnet, de är mindre angelägna om att bygga bo då. 😎

Om det är i sällskapsburken du vill försöka få dem till lek i så skulle jag starkt avrekommendera det, hannen blir nämligen inte det minsta snäll mot någon när han ska bygga och försvara bo. 😎

Erki
0

Okej tack så mycket för tipsen! Ska försöka lägga dom i ett annat kar snart.

Därimot är hannen och honan ganska rädda/skygga av sig? Fast dom e störst i karet. Tror du att lite fler växter och rötter som skydd skulle göra dom mer bekvämliga och mindre rädda?🙂

mimåne
0

Och bra god mat är ju också A och O🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Erki
0

Dom verkar gilla röda och vita mygglarver samt flingfodret. Några andra förslag?

mimåne
0

Fryst foder gillar de säkert så det tycker jag låter bra.

Medarbetare på akvariefisk ifokus