54L akvarium - vilken fisk?
Hejsan pontabus!
Vad kul att din kompis ska skaffa fiskar. Men jag vill bara påpeka det faktum att det faktiskt är djur som behöver seriös skötsel och ett eget intresse från djurägaren🙂 Så att din vän inte bara skaffar akvarium för att du vill det och sen inte orkar ta hand om det. Jag förstår att det känns kul för dig att din vän involverar sig i samma intresse som du har, men det är viktigt att det är av rätt skäl så att säga.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag tycker precis som mimåne säger att det är ju viktigt att din kompis har det intresset och kommer att sköta om akvariet och även göra dom tråkiga bitarna, och fixa vakt om det behövs m.m, du förstår. Men ifall jag ska ge lite förslag så kan jag börja med Endlers Guppy, en jättetrevlig liten fisk som finns att få i alla möjliga färger och varianter. Hon kan ju kanske ha ett Stim på liten Smycketetra kanske. Sedan beror det lite på vilken sorts fisk din kompis gillar
Medarbetare på Akvariefisk ifokus och akvarieräkor ifokus
Jag tycker dock inte på det sätt som er mimåne och tigerlanden. Dock ska man ju vilja ha akvarium om man skaffar det. Men att övertyga och att övertala är två olika saker. Av det jag förstår så känns det som att du t.ex har pratat gott om akvarium och sedan har din kompis känt att det verkar kul! Men jag kanske också är helt ute och cyklar. Tips på fiskarn kan jag inte ge då även jag söker tips till ett 54l. Men lycka till