yngel
Varför blir mina egna uppfödda så små genomfört med zooguppy?
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Får det bra mat och har du dom i ett kar de kan växa i? Vattenkvaliteten spelar också in på hur fiskarna utvecklas. Hur ofta matar du och med vad? Hur stort är karet och hur ofta och hur mycket vatten byter du?
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Det va många frågor. :) De går med de vuxna i ett 26 L . Mat 2 ggr/dag, nyfödda 4 ggr/dag. Vanlig fiskfoder/guppy foder. Ibland artemia. Mellan 20- 50% vattenbyte en ggr / vecka.
www.papillon.n.nu
54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor
Jag tycker dina guppys går lite trångt, framförallt om det börjar bli några stycken. I ett sådant litet kar och om du matar flera gånger per dag så skulle det nog behövas mer än ett VB i veckan. Det är vad jag tror kan vara problemet till att dina guppys inte utvecklas lika bra
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Aha så dom bor för trångt för att växa sig stora? Men de vuxna har inga problem.
www.papillon.n.nu
Kanske inavel?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Vet ju inte eftersom det är zooguppy
www.papillon.n.nu