Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettprojekt-diy
Läst 1409 ggr
[iFisk]
2

DIY bättre filtermedia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bestämt mig för det var alltid problem med nitrit i nano akvariet. Jag gjorde det själv med en vanlig 50cl flaskan, som sätts ihop Aquael PAT-mini. 1 bild Det är vad som behövs…

[iFisk]
1

2 bild Aquael PAT-mini Jag tycker personligt att det inte är perfekt filter för namn akvariet haft problem med nitrit hela tiden i sambandet med vattenbyten.

[iFisk]
1
[iFisk]
1

3 bild

[iFisk]
3

4 bild Hoppas att det duger på bilder hur man gör.

mimåne
1

Tack för att du delar med dig och visar ditt hemmagjorda filter. Väldigt kreativt! Hoppas det kommer fungera bra för dig🙂

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Liten boll
0

Tyvärr förstår jag inte riktigt bilderna.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

[iFisk]
0

Ska jag beskriva per bild, var sitt inlägg? 

Jag tänkte att det skulle duga med många rutor i en bild, i ordning från första rutan upp till vänster som man läser rader, om man kan förstå hur man gör det själv.

Det funkar nästan bra och nitrit blev lägre nu. mellan 0-1 tack vare kulor och kol. Det har hållit i en vecka nu. 

Men… N03 blev typ dit 100  - måste byta vatten igen. Kämpa på hela tiden, känns som det är schackspel.

Maleficum
0

Smart ide. Kanske nåt att testa, just nu använder jag min Aquael PAT-mini enbart vid tömning av akvariet för jag tycker filtret var så kasst (men minskar risken för att yngel följer med vid vattenbyte).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[iFisk]
0

Ja det är jättebra skydd mot yngel, när man använder av sig nylonstrumpor.