julklapp (akvarierelaterat)
Hej, tänkte kolla lite vad ni önskar er i julklapp (akvarierelaterat). Själv önskar jag mig en planteringstång och en ansnings sax. Och mitt nano såklart!
Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PM
Jag önskar mig ett nano på 30 liter som jag ska ha en kampfikshane i :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Nice! Jag vill ha ett med galaxys och räkor och ett till med en Kampfisk nano…dreggel, dreggel
Fast då går nog plånboken av på mitten!
Jag önskar mig ett akvarium på 720 L med snygg BTN-bakgrund. 🙂 Snälla tomten .. kom med det nu !
Haha Jens dina krav är lite högre, hoppas du varit extra snäll i år då ;) Hur stort är ditt stora kar som du har nu?
Du har väl ätit upp all spenat;)
ElinvBorg. 350 L har jag idag Elinvborg. =) Det är dock en dröm att ha större så det kommer det bli en dag men 720 L klarar inte mitt golv i huset idag men åtminstone ca 500 L ändå skulle jag våga mig på.
Och då byta ut 350 liters karet? :) Vill du bara ha ett större kar eller vill du kunna ha några speciella fiskar?
Jag har inte önskat mig det i julklapp men nämnt tidigare att jag vill ha ett 20 liters nano och jag misstänker att jag kommer att få det. 🤫
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Vad vill du ha i det då jollycox? :)
Elinvborg. Vill ha större helt enkelt och då behöver jag inte det jag har nu och ger bort det till någon som behöver.
#10 Snäckor är det jag gillar mest så det blir det iaf. Sen vet jag inte om jag kommer ha någon fisk i. Det finns ju inte så många som passar i 20 liter.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Nu lär väl folk verbalt (skriftligt) döda mig, men jag skulle vilja ha ett akvarium som är speciallbyggt med måtten 2-3mx1-2mx30-40 cm åt mina kampisar! 😃
Skulle vara awesome tycker jag! 😃
Nej om du vill hålla flera(blanda honor och hanar) så låter det ju bra att skaffa ett så stort kar som möjligt då de lever på stora områden i naturen och just när det är blandat så är det bra med stort och få fiskar så de kan fly, vara ensamma och ha sina egna revir :)
#14 Tyvärr så har jag inte plats för ett sådant nu. 😕
Men om jag lyckas hyra något passande så kommer jag att fixa ett sådant! 😃
Räknas kanske inte men ett par nya Nordiska Ciklidsällskapet-sweatshirts.
Har nämnt att jag önskar mig ett större akvarium, men vet att det inte kommer hända så länge jag bor hemma. Annars har jag inte önskat mig något akvarierelaterat i år. :)
jag har önskat mig bidrag till min dammduk o dammfilter =)
Önskar mig presentkort (massa pengar) på Zollefteå, en djuraffär ca. 13 mil från Sundsvall.
Föreningen skall ha nästa akvarieträff där, i slutet på Januari. Och de har saltvatten, så jag tänkte fylla på där med både koraller och fisk :D

Hmm, jag önskar mig presentkort så jag kan köpa mer växter. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Ett enorm akvarium vore ju något! 🙂
Få se hur snäll jag varit i år kanske..
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Jag fått en 30 liters demo Nano Akvarium från butiken för jag har stora akvariet och några fiskar fått fenröta
Jag har ju 15 st räkor som omplacerade till nano.
Så var det najs julklapp från butiken!!