Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettprojekt-diy
Läst 3161 ggr
KakaC
3

Mitt 170liters...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska börja med att få upp det från golvet, så det blir lite bänkbygge. 😊

Lillyrod
1

Vilket jobb du har framför dig med två kar att fixa. Spännande!

KakaC
0

Kapade klart till två ramar…nu skruva lite.. =))

KakaC
2

En bit påväg..

mimåne
0

Följer med spänning.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Jens]
1

En dum fråga. Vad är det som är i akvariet? För mig ser du ut som ett djur av något slag.

ladygrenners
0

Tycker det ser ut som en sten?

/Ladygrenners

[Jens]
0

Ja det kanske det är :) tänkte inte på det :))

Lilolizeit
0

Ska bli kul att följa! Vad har du för planer när de kommer till invånare?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

usvead
0

#5 Jag trodde det var en sköldpadda, men jag har ju sett fel förr 😉😃

KakaC
4

#5, #6 och #9….. Hihi ;D Det är en sten som följde med akvariet! Resten av gruset ligger i mitt 54liters., för det kommer bli sandbotten i detta. #8: Mitt Fjärilsciklid par ska få flytta in i det…tillsammans med mina endlers. Sen vet jag inte riktigt… 😊

Lilolizeit
1

vilka vackra fjärilar!

[Jens]
1

Väldigt fin bild !

Draken
1

Spännande. Följer :D

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

ladygrenners
1

Åh vilka fina fjärilar! 😍

/Ladygrenners

KakaC
0

Tackar, ja de är verkligen finfina dessa två! 😊

KakaC
0

Slipat ramen..

KakaC
0

Sågat och spikat på skivorna…samt slipat dem. I morgon blir det målning!

[Jens]
1

Oj så du håller på. Jag blir alltid imponerad av de som kan snickra ihop möbler själva.

Hells Angel
0

Det ser ut att bli jättefint! Jag har alltid viljat bygga något själv men har inte tid :/

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

MariaK1977
0

Vad bra det blir!

Draken
0

Blir jättesnyggt :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

KakaC
0

Tack alla! :)

[ellenhellstrom]
0

Det här vill jag följa!

KakaC
1

Ben på!

mimåne
0

Vad snyggt det blir :)

KakaC
3

Vit blir den också.

Lilolizeit
0

Blir skit snyggt!

mimåne
1

Nu vill jag också måla mina möbler vita😭

KakaC
1

Slipa och rolla lite.. ;D

KakaC
3

Här ska det stå…dörrar ska jag tillverka men det för bli senare, för vet inte riktigt hur jag ska ha dem än. Och så vill jag komma igång med akvariet! 😄😋

YellowKiwi
0

Snyggt byggt! Följer :)

Krisping
0

Ser kanonfint ut ;)

www.aquaplants.se

KakaC
0

Nu fick jag för mig att måla ramen uppe och nere på akvariet. 😂😃 Får se hur det blir…

Lillyrod
2

Jag blir alltid så imponerad av människor som bygger och grejar själva. Jag har inte tummen mitt i handen, Jag har ingen tumme alls när det gäller praktiska saker. 

Det blir jättefint.

[Jens]
1

Jag får nog hålla mig sällskap med Lillyrod att se andra snickra så fint är så härligt att se. Jag skulle gärna vilja ha den kunskapen men tyvärr. 

Jätte fint blev det KakaC !

mimåne
1

Ser jättefint ut. Vilken mysig plats!

KakaC
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Blev rörigt med alla akvarier på en och samma tråd…så nu återgår jag till egna trådarna igen! =P Jag har nu maskerat, målat bottenramen vit på akvariet….imorgon ska jag försöka orka sätta dit svart toning som bakgrund. Fick tag på billig 5procentig på hemorten via Facebook, det är en bra sida. Blir billigare så när man inte har en massa affärer där man bor. ;))

KakaC
3

Nu är tammetusan akvariet uppe från golvet! Bakgrund ditsatt, i form av solfilm. Mer sand ska i och vart gren och växter ska vara är under konstruktion….

KakaC
1

Hihi. Blev inte att jag gjorde något mer mer karet…tur var väl det. När jag gick förbi det så såg det konstigt ut. Bakgrunden hade lossnat…vågar nästan inte skriva det här, men ser det själv som lite roligt… jag mitt lilla pucko hade glömt att ta bort skyddplasten! 😂😋

KakaC
0

Nu behövde jag lite hjälp att flytta karet, eftersom jag haft i sand, blev lite för tungt för mig själv! Men nu sitter solfilmen ordentligt!!! Hahahaha

mimåne
1

Hahahaha! Skyll det på att du var ivrig! :)

MariaK1977
0

😃

KakaC
0

Bakgrunden sitter fortfarande kvar. 😂 och sonen ville ha skeppsvrak i…

KatarinaSt
1

Jättesnyggt! Bra jobbat med hyllan! Snällt av dig att låta sonen bestämma inredning. Mina ungar ville också ha "leksaker" till fiskarna men jag säger som så: Mitt akvarium. Jag bestämmer. Skaffa eget

Tyvärr är de inte ett dugg intresserade trots att jag erbjudit dem.

KakaC
0

Tack! =D Sonen är 5 och intresserad, han fick ett eget men vraket får inte plats där i. ;))

[Grodhopp]
0

Det blir snyggt det där! Vad använde du för slags färg till ramen? Är väldigt sugen på måla hela ramen på mitt svarta 54 l, det är fuuuuult. Dock är det för pilligt nästan tom för mig att göra kanterna på hörnen. Blir nog några svordomar…

KakaC
0

Jag tog vanlig väggfärg som jag hade hemma. Och slipade plasten lite…det sitter ju inte jävligt bra. Men ser ju vitt ut iaf. 😋

KakaC
0

Nu är det bara att vänta…att det ska växa! Nej, där hade jag fel…ska ju försöka fixa ihop ett lock och montera lysrör i. Har ett T5 Power-Glo med armatur…sen får vi se vad det blir mer. Iaf montera lite kvällsljus i form av 5050 led. ;))

KakaC
0

Glömde dörrar ska ju tillverkas också,….

KakaC
3

=D

[Grodhopp]
1

Okej, jag brukar också ta vad jag har hemma till mina projekt och även om det inte är optimalt så funkar det och blir GJORT, haha. Du är verkligen duktig btw, jag vill också bygga egna möbler!

KakaC
0

Tack Grodhopp! 😃

KakaC
2

Oj…vad det har växt ser jag nu,när jag kollar på kortet i inlägg #49

Lillyrod
0

Ja det har det gjort. Skeppet är snart borta ; )

[Jens]
0

Tycker mig se något plastigt till höger? För att hålla nere roten?

KickLi
0

Men! Superfint! Är det ställbara fötter? Jättesmart!

mimåne
0

Oj vad det har växt! :)

KakaC
0

#56 Ja Jens, det är en sugpropp med ögla som blivit vit…jag satte den för att inte roten skulle flyta upp, och tänkte att det skulle växa lite växter för så den inte syns! ;) #57 KickLi. Tack! Ja det är ställbara fötter. Kom på att kortet jag la ut igår kanske är från någon vecka sedan…så här kommer ett nytt! =D

[Jens]
0

Hur länge sen var det du stoppade i musselblommorna för jag ser att de inte mår så bra och det är ett tecken att det behövs göras något åt växterna. Kör du någon växtextrakt? Vad har du för lysrör?

KakaC
0

Ett par veckor sedan, Jens…hur ser du det? 😳☺️

[Jens]
1

Rötterna borde bli ca 10 cm långa om inte mer. Jag hade också otur med det men jag kanske hade fel rör. har inte provat igen. Är det bara 2 veckor så kan det kanske bli bättre efter ett par veckor..

KakaC
0

Här de uppifrån. Och de blir bara fler och fler…måste slänga eller sälja lite snart.

[Jens]
0

Jo, det där känner jag igen men rötterna borde bli betydligt längre om de ska trivas ypperligt. Har sett andra ha det och jag blir sååå avis. Ska visa dig en bild 🙂

[Jens]
2

Här kommer bilden.

KakaC
0

Lysrör: Power-glo och Aquastar. Och jag använder Pmdd ibland…när jag kommer ihåg. ;-)

[Jens]
0

Visst blir man helt avis och att man önskar man kunde få till det så ? 🙂 Världen är orättvist 😉

KakaC
0

JA…så där vill jag ha dem!!

[Jens]
1

Jaa, det är så läckert. Tänkt dig fiskarna hur de skulle trivas 🙂 Klia sig lite bland rötterna… hahaha !

mimåne
2

Jag tycker musselblommorna ser bra ut ovanifrån, så att de inte skulle verka trivas håller jag inte med om.🙂 Däremot så tar det en himla tid innan man kommer upp i den storleken på plantorna som visas i #65 när man utgår från plantor i den storleken du har KickLi. Större plantor med rikliga rötter ger skott som blir stora och kraftiga med fina rötter snabbare, än vad skott från mindre plantor gör. Sådana som du har. Men jag kan se på dina bilder att plantorna har växt snabbt och det är ett bra tecken på att de trivs också.