Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1400 ggr
Urr3702
1

Akvariequiz

Hejsan, jag hade inget att göra nu på eftermiddagen så jag bestämde mig för att göra ett litet akvariequiz, bildkvaliten är usel men jag hoppas att nån kanske kan tänka sig testa, det tar ungefär två minuter, som sagt ifall ni testar så kommentera gärna, länken är följande: https://www.quizme.se/test/resultat/7056215/ :. Jag tyckte det var så kul så jag hade tänkt göra ett i veckan, på varje onsdag så får det bli tradition, självklart med olika inrikningar som typ fiskarter, räkor, allmänt om akvarier m.m. OBS JAG HITTADE PÅ NÅGRA AV ALTERNATIVEN SÅ VISSA ALTERNATIV FINNS INTE PÅ RIKTIGT SÅ ATT NI ÄR MEDVETNA OM DET… Kommentera mer än gärna/ Urr3702

När det känns som om allting är värst, tänk det kan alltid gå värre. Så njut när det går dåligt, det är ändå bättre än det kunde ha varit.

Lilolizeit
1

Jag tryckte bara på länken och det kom upp att jag fick 10/11. Heja mig! Haha

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Sleggyman
0

Hahaha jag fick 10/11 utan att göra quizet . Sidan hoppade över alla frågor. 
Jag måste vara lite special :)

Lilolizeit
1

Ungefär lika speciell som jag då sleggyman! 😉

Urr3702
0

Haha, den kanske tyckte ni var så duktiga att ni inte behövde göra testet, nä det var mitt fel, jag måste ha länkat efter jag hade testat det. Här är den nya länken: https://www.quizme.se/test/quiz-pa-akvariefiskarter_51815/ :

När det känns som om allting är värst, tänk det kan alltid gå värre. Så njut när det går dåligt, det är ändå bättre än det kunde ha varit.

Lillyrod
0

Länken går ju till resultat så det är nog därför ; )

Urr3702
0

#5 så är det nog men den nya länken som jag lade upp i inlägg #4 går till starten tror jag.

KatarinaSt
0

Körde genom hela testet via länken på #4. Så en annan kan ju kalla sig AkvarieGuru nuförtiden 😃

mimåne
0

Nämen vad roligt! Vilken fin idé av dig att förse oss med intressanta tester. Jag ska göra det nu, får se hur det går :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lilolizeit
0

Woohoo jag blev också akvarieguru! :)

mimåne
0

Jag fick 9/11. Till mitt försvar vill jag säga att jag oftast använder de latinska namnen 🙂 Sen hade det varit trevligt att få veta vad man hade fel på också.. 🤔

Urr3702
1

Vad kul att ni gillade det, jag måste ju erkänna att man känner sig lite tråkig när man en timme efter att ha gjort quizet är osäker på dom olika fiskarna. #10 Nästa onsdag tänkte jag göra samma sak men med räkor, då ska jag nog använda både latinska och Handelsnamn.

Lilolizeit
0

Kul att de blir fler! :)

mimåne
0

Med räkor sa du? Bäst att plugga på! 😃

Urr3702
0

😄

Lojs
0

Använd gärna quizfunktionen här på sidan nästa gång, den är smidig. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Urr3702
2

#15 oj då, hehe jag har redan gjort nästa veckas quiz på samma sajt som den här veckans men veckan efter alltså vecka 50 så testar jag nog på denna sajten quiz.

Draken
1

9 av 11 😃

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tinitusan]
0

jag fick 10/11 dock måste jag flika in att fråga nummer 11 är felaktig då det är en vanlig Ancistrus sp i färg citron, L144 är alltså ett felaktigt sätt att benämna den arten som syns på bilden, vet att artikeln i ny AE magasinet tar upp just den här seglivade men felaktiga benämningen =)

Hilevij
0

Kul quiz! :D reagerade också på Ancistrus frågan då även jag nyss läste om det i AE magasinet :b

ser fram emot nästa quiz =3

Taggeman
1

11 / 11

Nu börjar det gå för långt, bara en fråga, är du en akvarieguru eller? Grattis iallafall!

😉

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Urr3702
0

Aha, jag såg den där malen på zoopet och där stod det l144, spännande med alla malar

[Tinitusan]
0

ja det påtalar ju bara hur viktigt det faktiskt är att alltid dubbelkolla allt man läser =)

[raichu]
0

11/11