Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 2819 ggr
Lilolizeit
0

Rosa hornsärv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft hornsärv som flytväxt i mitt akvarium å den hat fastnar i rötterna å en del har lagt sig mot botten. Tänkte plocka bort den som fastnat i växterna mot botten å såg att den har fått rosa toppar. Har såklart förut sett att gröna växter blir röd-aktiva vid bra ljus. Bara den på botten har blivit såhär.. Någon som fått samma?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lillyrod
0

Vad fin den är. Jag har ingen hornsärv men min gälört blir röd i topparna med.

surikatflicka
0

Jättefin!

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

Maleficum
0

Min får också rosa/röda skott ibland i ändarna, beror lite på akvariet och sånt men tycker det är superfint när det blir så, bara trist att det försvinner när de blir äldre.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Jens]
0

Jättefin, minns inte att mina blev röda/rosa på topparna men vita nya blev det. Kanske blev dina röda/rosa för att de trivs så bra?

Lilolizeit
0

Ja visst är den fin! :) Får nog ha kvar den ett tag ändå.

Ja, att växter blivit röda har jag varit med om fler gånger men just den här rosa var ny.

[Tinitusan]
0

hmm tippar på att det är gälört jag har, den mjuka varianten i alla fall o den blir också rödrosa i toppen i vissa kar =)

Lilolizeit
0

Men jag tror att den här hornsärven är från dig tinitusan.?

[Tinitusan]
0

jaså? ja men då är det väl den mjuka varianten? jag kan inget om växter men som jag förstått så är hornsäv hård?

[Jens]
0

Ja hornsärv är sträv och hård.

[Tinitusan]
0

o gälört mjuk?

Lillyrod
0

Gälört är mjuk ja.

[Tinitusan]
0

ok, så lilo om du fått den av mig är det alltså gälört inte hornsäv, ber om ursäkt om jag inte visste det då =)

Lilolizeit
0

Nej den här är sträv å hård. Hade för mig den kom från dig men kan minnas fel.. :)

[Tinitusan]
0

hmmm nja nä det tror jag inte då

Lilolizeit
0

Har gör mig att jag fick med lite när du postade något till mig. Men de va ett tag sen nu.. Har aldrig köpt hornsärv nämligen.

[Tinitusan]
0

haha ja men jag kanske har glömt att jag haft lite hemma då, kan dock inte minnas att jg har haft annat än den här mjuka jag fortfarande har kvar.

SaraBe
0

Min hornsärv blir orange i de nya skotten, men det är de som ligger närmast belysningen uppe vid ytan. Längre ner blir de blekare och mer rosa/blekorange. Hornsärven har jag köpt på Akvarielagret i Bromma.

-Frank Zappa “Without deviation from the norm, progress is not possible.”

Lilolizeit
2

Ser nu att den är rosa på fler ställen :) så himla fint! Jag som inte ens tycker rosa är en fin färg. Haha

mimåne
0

Växten på bilden är absolut hornsärv, så kul att du lyckats få den rosa i topparna! Här hemma vill den hålla sig grön.

Medarbetare på akvariefisk ifokus