Artikel om corydoras / pansarmalar
Hej vänner!
Jag arbetar på en artikel om Corydoras / pansarmalar, som kommer att publiceras här på sajten så småningom. Den kommer vara fylld med behövlig information om släktet samt bilder.
Jag tänkte fråga er om det är något speciellt ni skulle vilja läsa mer om i artikeln? 🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag skulle gärna få lite extra info om dvärgarterna!
Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PM
Noga info om vad de äter och HUR (eftersom de ofta håller till på botten). Gärna om beteende, ex hur de beter sig när de är lyckliga respektive stressade
Ev arter de är olämpliga att hålla med vore intressant :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Beskrivning på varför det är så viktigt med flertalet corysar i ett stim. Stimbeteendet är inte bara för att de vill ha sällskap.

Odling vore intressant, typ hur det funkar för de mer lättodlade arterna, hur man fångar in ägg, miljön och foder för deras uppväxt och liknande.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Temp är kanske lite svårt att ha med i en allmän artikel om corys, där skiljer det sig ju lite mellan alla olika arter som finns. Vissa klarar hör temp andra inte, men generellt sett så är de flesta corys mer åt kallvattenhållet :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Vilka bra tips ni kommer med allihopa. Jag tackar artigt för dem alla och ska absolut göra mitt bästa för att fokusera mer på dessa punkter i artikeln. Tusen tack! Finns det fler delar som är extra intressanta så är alla förslag välkomna 🙂
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag måste bara säga att ni är superduktiga som gör artiklar! Sen kanske det vore nyttigt med en "nybörjar ruta", där det finns basic fakta för nybörjare.