Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 1124 ggr
habibiguppy
0

Guppyfråga, kortväxt?

Har 3 guppy på 6 månader, födda hos mig också men alla har stannat upp vid 1-2 cm och blir inte större, de har slutat växa och inte fått någon färg alls på fenan. Hur kan detta komma sig?

Lilolizeit
0

Jag vet inte hur det kan komma sig, men mat, boende osv spelar säkert in. Vad får det för foder idag?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Jens]
0

Är det från föräldrar som har fått sin första kull? Eller är det så att efter deras ungar så har du fått dessa eller ännu längre ner i hierarkin ? Det kan också vara en orsak till långsam uppväxt.

mimåne
0

Får de för lite eller för dålig mat kanske?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

habibiguppy
0

Alla andra guppys jag har växer bra och lever bra och allt de här nu. Men dessa 3 är inte "färdiguppväxta de är alla födda i början på juni månad och två av de är 1-2 cm och den andra är runt 3-4 cm men det är fortfarande inte så de ska vara. Färgen på fenan stannade också upp och slutade att färgas. De två små i 1-2 cm har en svartfläck vilket jag antar är honor? Den andra lite större har ingen fläck alls och ser ut som att den skulle bli en hane. Nu har jag glömt vad den grejen kallas på guppys men han har fortfarande "hon" om man säger så att han har inte "förvandlats" till en hane för att de har slutat växa för så längesen. Vet inte vad jag skall göra med de. Tycker så synd om dom. De lever bra, äter bra, simmar runt med alla andra men växer inte någon stans.

lovemysack
0

Kan du lägga upp bild? Hur stort akvarium bor dom i?

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.