Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 1471 ggr
Mirala
0

Bästa foderautomaten?

Hej!

Tänkte köpa en foderautomat till mitt 54L över julhelgen, är borta ca 4 dygn. Har någon tips på bra automat som kan fördela i portioner? 

I akvariet finns Ancistrus, corydora, brigittae rasbora, Platy och två filterräkor. Jag matar med delvis söndersmulade fodertabletter samt flingfoder.  

//Mirala

[Jens]
0

Om du ska bara vara borta 4 dagar så behöver du ingen foderautomat. Fiskarna klarar sig lätt utan mat i en vecka men däremot så kan man inte lämna akvariet utan att någon tittar in då och då. En sk akvarievakt måste man ha.

Lillyrod
0

Dina fiskar klarar sig utmärkt i 4 dygn utan mat. Det är inga problem med det : )

Lillyrod
2

Nu skrev vi visst samtidigt.

Mirala
0

Men jag har fått höra att rasboras brigittae behöver äta varje dag pga snabb matsmältning?

Hursom hellst, vare sig det behövs eller inte är jag nyfiken på vad för bra automater som finns därute : )

[Jens]
0

Googlar man lite så verkar denna vara en vinnare: EHEIM Foderautomat batteridriven "AS358"

Mirala
0
[Jens]
0

Om du jämför den du har valt mot den jag plockade fram så är skillnaden just 'fläkten'. Fläkten är till för att hålla fodret svalt och tar bort fukt som kommer från akvariet.

Mirala
0

Aha, tack för tips och jämförelsen : )