Vilka räkor?
Hej jag har ett 46 l akvarium där jag har guppys i just nu men jag skulle gätte gärna ha nogon slaks räka Men jag vill att den ska vara ganska stor men den ska inte äta på ylerna vilken räka kan jag ha
Amanoräkor är ju lite större och även duktiga städare. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Finns det inte någon annan mer färg glad
Finns bara mindre än amano om du vill ha mer färg :)
Körsbärsräkor och rainbowräkor är exempelvis färgglada och tåliga och äter inte levande fisk.
Eller filterräkor. De är fina men kräver speciell skötsel då de tar upp sin föda genom att filtrera vattnet.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack för era svar vad tror ni om sakura räkor och bluepearl
Det kommer inte att fungera att hålla sakura räkor tillsammans med bluepearl då de kommer att korsa sig och blanda sig hej vilt med varandra. Faktum är att det kan vara svårt att överhuvudtaget hitta två olika räksorter som går att hålla med varandra då den ena arten vanligtvis konkurreras ut, eller så korsar de sig. De du kan hålla tillsammans är crystal red och crystal black. Eller någon mindre räka tillsammans med amanoräkor.
Man kan ju blanda hejvilt sålänge man håller neocaridina för sig och caridina för sig.
Korsar sig räkorna du valt så sälj inte avkomman bara. Så enkelt är det :) Räkorna i sig mår bra tillsammans, det är bara det att du får viltfärgen hos ungarna istället för föräldrarnas snygga färg.
Kan man ha sakura räkor tillsamans med körsbärs räkor
Sakura räkor är Körsbärsräkor. :) men i annan färg, mer täckande röda ex än "vanliga" körsbär som är lite fläckigare i färg..
Kasse71. Ta en titt här. Neocaridina davidi (tidigare heteropoda) är samma räka fast med olika färger. De kan gå ihop alla varianterna, men avkomman kan bli lite hur som helst - men ofta dålig i färgen och "värdelös" jämfört med sina färgodlade föräldrar. Därav att man i regel håller en färgvariant för sig själv.
Fast vill man ha två olika arter tillsammans och de börjar korsa sig, så har man ju snart inte längre det man var ute efter.. Då gick det ju inte så bra kan jag tycka :)
Det har du helt rätt i. Men är "vad man är ute efter" olika färger, så kan man, rent praktiskt.
Nej jag menar vad ni tycker om dom två räkarterna om dom är och fina inte att ha dom tillsammans
Jag tycker de är fina. Personligen tycker jag red sakura är vackrare med sin intensiva färg.
Båda sorterna är ju mindre, men enkla å färgglada. Dock går dom inte säkert för guppys å räklingar kommer definitivt bli mat tyvärr. Men har du väldigt mycket gömställen i form av växter så kan de funka, eller iaf att det kommer nya räkor i samma takt som det försvinner..
Skulle gissa att det är javamossa
Jag Vet redigt mossan är väldigt lång och det är inte så många grenar på den