Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 2809 ggr
Cagun
0

Guppyhanar

En vacker hane med fladdrig stjärt. En hane med kort stripig stjärt helt plötsligt. Nån som vet varför?

Klorinas

Issie
0

Vad menar du?

Cagun
0

Har två hanar. En blå med lång vacker stjärt. En orange med sliten kort tuffsig stjärt. Kan den vara sjuk? Dom är lika gamla.

Klorinas

-Cissi-
0

Antagligen har den blå bitigt den andra? Har du några honor?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cagun
0

Ja fyra honor. Och en bunt bebisar.

Klorinas

[Jens]
1

Har du fler fiskar än Guppy i akvariet? Har du vassa föremål i akvariet som t ex vassa stenar?

Cagun
0

Bara guppys. Grus. Växter, både riktiga och plast. Och en inredning - en sko gömma.

Klorinas

Cagun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Klorinas

Cagun
0

Suddig bild. Men gör ser man båda.

Klorinas

[Jens]
0

hmm.. Svårt att säga vad det kan vara. Jag har inte haft någon erfarenhet att en guppy-hane ger sig på en annan hane. Det får andra svara på.

oliverholmström
0

Jag blev riktigt sur på att jag fick ca 100 guppys på 1 år , så jag tog tag i problemet som stolt 7 åring och satte alla honor i ett kar och alla hanar i ett annat. Då blev vissa hanar så. Jag hade köpt en hane till och två honor. För då blir det inte bara att den blåa hanen är på den andra utan då har han ytterligare en hane och ytterligare två honor att vara på.

Lojs
0

Det kan inte vara fenröta då? Svårt att se på bilden, men är det lite vitt och luddigt längst ut på fenan där den är skadad?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cagun
0

Idag har jan knappt nån fena kvar. Snart kan han inte simma stackaren!!! :( Nää ser inget luddigt längst ut tror jag. Den är bara fruktansvärt kort/avkapad.

Klorinas

Cagun
0

Stavfel :P idag har han knappt.. ska det stå. Så ska man köpa flera menar ni? 48L akvarium. Fyra honor. Snart bara en hane. Åtta bebisar som börjar bli stora. Hoppas dom får va kvar.

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Klorinas

Cagun
0

Kan han bli bättre? Eller ska man ta bort honom? Ser så sorglig ut…

Klorinas

ElinvBorg
0

Torpedsjukan? Är inte det vanligt på Guppy?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Cagun
0

Kan det va det? Det betyder isf saltbad. Vad använder man då för salt? Från djuraffär eller typ Ica?

Klorinas

ElinvBorg
0

Vanligt koksalt går bra isåfall :)

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Cagun
0

Smittar den alla då?

Klorinas

Cagun
0