Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 720 ggr
[dynamitella]
1

Triops & Fairy shrimps

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har haft lite tråkigt då jag inte hittat något lokalt/roligt att ha i fönsterakvariet. Beställde därför lite triops och fairy shrimps som kommer på posten i veckan.

Finns det intresse för en slags dagbok? Jag har inte lyckats tidigare pga brist på bra vatten, men tänkte köra med en enorm dunk batterivatten denna gång. Likväl ska det försökas introduceras vuxna triops till akvariet (som får fyllas om med destillerat vatten, I take it? Det är väldigt smutsigt nu då jag inte haft lust att pilla med det i all stress. Tänkte dock att algerna som finns på rutor och inredning kan få sitta kvar som käk åt de kommande odjuren).

Tips och råd innan projektet startas den kommande veckan?

Lillyrod
0

Vad kul. Har du tänkt att de ska få leva där i lugn och ro eller ska du mata någon med dem?

[dynamitella]
0

Tanken är att de ska få leva ut sina korta dagar i frid :) Fast jag får nog börja med att kläcka några fairy shrimps innan jag försöker mig på triops (som är rätt roviga och gärna käkar allt).

Lillyrod
2

Ja de lever ju inte så länge men det kanske är det som är hemligheten. De har ju varit med sen förhistorisk tid : )