Räkkar projekt...
Fick med ett akvarium (90x30x40) när jag köpte ett litet karantän akvarium till köket. Det jag fick med ska jag nu göra om helt! Och då jag fastnat för räkor så blir det nog uppdelat med 3 fack. :) Som ni ser på bilden, så ser akvariet rent ut sagt som SKIT! Hoppas på att jag nu tar mig för att göra detta till ett kul projekt.
Haha .. Som skit ;) men visst är det kul med ett projekt. Vad har du tänkt dig för räkor? Vad för bottensubstrat och hur ska du dela akvariet, plexi, glas eller?
Har plastglas som jag tror kommer fungera. Det andra kommer jag bestämma efter vägen fram mot mål… ;D
Förslag på färg på ramen??
Har det varit aluminium från början? Jag tycker det är snyggt med aluminium men gjort är gjort och jag tycker svart är bra om man gör ett bra jobb. Det bästa är att spraya svart för att få en jämn och fina yta så att säga. Det är bara vad jag tycker.
plastglas. Det är bra. Vad har du tänkt dig för bottensubstrat? Soil? Sedan kommer du ha en pump med fördelning till 3 st eller 3 st små pumpar?
Jag ställer en massa frågor. =) Kanske man inte ska göra utan bara luta sig tillbaka och se hur det fortskrider 😉
spännande projekt! roligt att följa! vad vill du prova för räkor?
#4 Ja aluminium ram med hel botten…hur tusan ska jag få bort den glasskivan nu då?! jag ska ha kvar ramen men blästra och lacka om den på firma. Blir nog svart igen! #5 Jag har MASSA Körsbärsräkor i mitt 54liters. Igår fick jag hem ett gäng Ultra Blå Rili och Rainbow (svart Sakura/Blue jelly) Fick suprise med 1st Blue bolt eller blue shadow mosura och 2st winered pandor!
#4 Jens: det kommer bli 3st pumpar…och svart Soil. 😃
Har någon tips på vart man kan köpa svart Soil???
Jag lägger mina nya inlägg på denna tråd: http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/55e69eb6ce12c418680000cb-kakas-alla-akvarium-fiskar-rakor-och-snackor
Soil. Jag använde denna soil Ebi Gold Shrimp Soil som jag köpte från ebishop.se. Mycket bra soil till räkor och jag tyckte även att det inte smulade sönder så mycket efter ett år.
Bra att man har andra till hjälp att fixa akvarium ;) Hur har det gått? Är den färdig nu?
Hihi. Jag var i Ebis affär i Norrköping och handlade det + lite annat! 😂😋
Absolut inte färdigt än…lite andra projekt. Haha… Men ramen till räkkaret står och väntar på lackering.
Nu fick jag också lust att göra något nytt :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#14 Jasså, är det där ebishop ligger? Alltså i Norrköping. Vissa kan ju ha tur hör jag . =)
Japp, Norrköping. Tog en dagstur å shoppade lite. :-)
Hur ska du dela upp så att det blir fack? :D
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Sätta i nytt glas.