Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 854 ggr
sammy78
0

Mini innerfilter till räkvas ?

Undrar vad det finns för mini innerfilter man kan köpa om man ska starta upp en räkvas ? Har en väldigt stor vas som jag hade tänkt att bara ha räkor i ? (tror det går i en 15-20 liter i den )

Vilka märken finns ?

Någon som kan tipsa om köpställe ?

Lojs
0

Det finns många olika, jag har en vas och två 13 liters plastlådor med varsin pump/innerfilter, alla 3 olika sorter och de funkar fint vilken som. Finns att köpa typ överallt där du hittar akvariesaker, två av dem har jag köpt i djuraffärer, det tredje fick jag med när jag köpte min vas (köpte privat och den användes redan som akvarie)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Udoon]
0

Funkar med nästan villket litet innerfilter som helst, dom flesta går ju att strypa. Annars kanske luftdrivet filter kan vara nåt?

Lilolizeit
0

aquael fan mini + funkar bra, då man kan reglera flödet. Har haft de till 15 liter. Jag köpte mina på nätet, va billigast så.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

sammy78
0

Vill att innerfiltret är så litet som möjligt, så det syns så lite som möjligt men ändå gör vad det ska!

Är aquael fan mini det minsta som finns ?

Har letat och letat i ganska många djuraffärer men ingen har mini filter ( finns bara att köpa tillsammans med ett 30 lters akvarie och det behöver jag inte )

Vilka sidor på nätet säljer mini filter ? kan du/ni tipsa var ni shoppar ?

[Jens]
0

AquaEL Micro+ är nog den minsta jag har sett. http://www.pwss.se/product.php?productid=12170&cat=618&page=1