Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2858 ggr
Evelina97
0

Black Molly med guppy

Som rubriken lyder, kan man ha Black molly med Guppy? Alltså båda typerna i samma kar ? Tycker båda är väldigt fina !

[Jens]
0

Ja det kan du om akvariet är stort nog men däremot så är jag tveksam till om molly låter guppy-yngel vara ifred men det kan ju löses med t ex flytväxter. Black molly vill gärna ha ett akvarium på minst 80 L.

Evelina97
0

Ojj okej har ett kar på 52 liter, kanske bara får bli guppys då :(

[Jens]
1

Ja, men Guppy är såå fina! Har själv ett akvarium på 63 L med enbart svenskodlade Guppy. Försök att få tag i sådana för dessa lever betydligt längre än de som man normalt köper i affären. Jag köpte mina i en affär men de hade svenskodlade Guppy som de sålde.

Leopard gurami
0

Black molly vill också ha ganska mycket salt i karet det vill inte Guppy..

Evelina97
0

Ja det har du rätt i! :) vart kan man få tag i såna då? Närmaste affär är Djurmagazinet.. måste man köpa av en privatperson då? :)

[Jens]
0

Det finns privatpersoner som säljer svenskodlade men jag har sagt detta tidigare och det betyder inte att man köper Guppy från affären och råkar få kull två tre ggr och sedan kalla dem för svenskodlade för det är de inte.

Jag tycker du ska prata med djurmagazinet och fråga dem om de kan ta in svenskodlade Guppy. Sedan annonsera efter svenskodlade Guppy här så kanske man har tur att få tag i någon som är medlem här som har lite yngel över =)

Evelina97
1

Okej får kika på det då, tack så mycket! :)

[Jens]
0

Det var så lite så Evelina97. Du kan alltid ringa dem också på djurmagazinet.

Spöket
0

Jag har bara den rekommenderade mängden salt i mitt akvarium ( som ska funka i vanligt sällskapsakvarium) har ballong molly ihop med guppykorsningar utan problem. Mollyna är inte heller märkbart intresserade av yngelna förutom att jaga bort dem från maten ( algtabletter )

Multi vad?

Evelina97
0

#9 hur stort akvarium har du då? :) har ett på 52 liter som sagt så håller mig nog bara till Guppy men kul och veta, då kan jag köpa mycket större akvarium om något år och ha både Molly och Guppy! :D

Sleggyman
0

Att Guppy inte gillar salt stämmer inte. De går som molly att vänja vid full saltvatten allså 1.025 utan större problem.

Spöket
0

80-liter, har 6 Mollyhonor däri + 2 guppyhonor, 1 hane samt ett yngel

Multi vad?