Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 606 ggr
Flubben
0

Mitt första sötvattensakvarium!

Hej!

Nu är det så att för ett par dagar sen köpte jag mitt första sötvattensakvarium. 😃 Jag har haft saltvattensakvarium när jag var mindre och håller nu på att starta upp ett igen. Men nu ska det handla om det lilla 30 L sötvattensakvariumet. 

Jag köpte det begagnat så jag fick med lite sand och växter som varit i akvariet hos förra ägaren samt ny sand och tillbehör. Så jag fyllde upp och läste på så mycket som jag har haft tid för (vilket varit en del, har inte blivit så mycket sömn hehe..). Och i förrigår (skaffade det i söndags) så såg jag en sandsnäcka till min förtjusning! Jag har även sett ett par till, pyttesmå är de! Sen har jag även sett en annan sort men det har jag inte riktigt kommit fram till vad det är än. 🙂

Men nu till min fråga. Ska jag slänga ner någon kokt ärta eller broccoli till dem så de inte svälter ihjäl? Samtidigt så är det ju nystartat och jag har ingen aning om hur många de är och mycket de äter och jag vill ju inte ha något som ligger och ruttnar i akvariumet. Så nu vänder jag mig till er för lite visdom 😃

mimåne
0

Jag hade väntat några dagar och sedan petat ner en liten matbit :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Flubben
0

#1 Okej tack! Då gör jag så! :) Just nu verkar de upptäcka akvariet, de syns mycket mer nu och de är nog fler än vad jag trott! Ska försöka lita ut vad den andra sortens snäcka är också!

mimåne
0

Du får gärna beskriva eller lägga upp en bild så kan vi hjälpa dig :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus